• ElisabetS

    Tips på vegetarisk bröllopsbuffé

    Hej allihopa!

    Både jag och min blivande man är vegetarianer och vill därför bjuda på en riktigt god vegetarisk meny till vårt bröllop. Vi känner oss dock lite slut på idéer. Är det någon som har något tips på lite "festlig" vegetarisk mat, alt. någon cateringfirma eller något ställe som har riktigt bra veg.mat.

    Själv blir jag ofta besviken då alla sitter man mumsiga kötträtter och själv får jag en torr risotto med ett spenatblad. Vi vill såklart bjuda på nåt riktigt gott. 

    Alla tips mottages tacksamt! :)

    //Elisabet  

  • Svar på tråden Tips på vegetarisk bröllopsbuffé
  • Juni 2012

    Ja, vilken del av landet hade ni tänkt ha festen i? :)

    Och varför får man alltid risotto som veggoalternativ...?

  • miserere

    - Biffar av olika slag. Vi kommer att göra både quornfärsbiffar och kikärtsbiffar (med olika smaksättande ingredienser ) Görs utan ägg.
    - Röror gjorda på ost, bönor, yoghurt, kryddor och grönsaker.
    - Salladsblandningar där du kan få in allt från tofu till citron och persilja till bovete. (blir väldigt matig)
    - Ungsbakade rotfrukter med havssalt.
    - Smördegsknyten fyllda med t.ex. ricotta och hackad spenat, fetaost och sojabönor.

    Vad jag kommer på bara sådär...

  • ElisabetS

    Miserere: Det låter ju väldigt gott allting! Har du några bra recept kanske? :)

    Vi kommer att gifta oss i Stockholm, nånstans... har inte riktigt besämt kyrka/plats och lokal ännu.

    Vi har funderat lite på att anlita antingen Hermans eller Chutney för catering, men är lite orolig för att det ska bli för mycket göror och röror och att känslan ska bli kladdig slafsmat. Om ni förstår vad jag menar. :) Det kanske finns andra bra veggoalternativ för catering?

    Det skulle vara kul att bjuda på nåt riktigt gott så alla inbitna köttätare fick sig en härlig  god veggomåltid.  

  • Juni 2012
    Juni 2012 skrev 2012-11-12 08:02:42 följande:
    miserere:
    quornfärsbiffar utan ägg... hur 17 gör du dem?

    Det lät gott allt det där! :)
    Jag undrar fortfarande :)
Svar på tråden Tips på vegetarisk bröllopsbuffé