• Äldre 6 Nov 22:02
    5361 visningar
    4 svar
    4
    5361

    Jag har ganska bra koll på diamanter, köpa ringar i usa m.m. Fråga vad du vill! :D

    Hej!

    Precis som det står i rubriken så har jag ganska bra koll på det där med diamanter och handla från USA. Har även ganska bra koll på det där med olika material. Jag har spenderat många timmar med att läsa på om diamanter och hjälper gärna andra om jag kan :)

    Här är min förlovningsring som sambo utformade tillsammans med Brian Gavin Diamonds (www.briangavindiamonds.com/) Diamanten är från jamesallen.com.

    Ringen är i platina med 15 små brillianter på varje sida om mittstenen. Diamanten är en
    0.80 ct cut-cornered square modified brilliant F VS1. Excellent cut, symmetri och polish.



     


    Fråga på!

  • Svar på tråden Jag har ganska bra koll på diamanter, köpa ringar i usa m.m. Fråga vad du vill! :D
  • Äldre 11 Nov 10:51
    #1

    Hej!

    Undrar om du vet något om rosa/rose`guld? Slitage, pris etc...... Vill så gärna ha det i mina ringar eftersom det är så fin lyster men vet inte alls vad en sådan nota kan sluta på?

  • Äldre 11 Nov 16:15
    #2

    Åååh hade skrivit ett långt inlägg men så bara försvann det! Ska försöka komma ihåg vad jag skrev :P Jag har ingen personlig erfarenhet utav rose guld men jag tycker precis som du att det är jättefint! Det är klassiskt men ändå modernt. Funderar själv på en vigselring i RG. När jag har kollat på amerikanska sajter så är priset ganska precis detsamma som som 18k vitt guld. Det beror ju förstås också på om man vill ha 14k eller 18k. 14k är såklart billigare men mindre rent guld såklart. 18k kostar precis som jag skrev som vitt guld och är 75% rent guld och resterande lite silver samt koppar. 14k är oftast mer rosa och 18k mer persikofärgat. Precis som alla andra material så blir RG repigt men det behöver ju inte rhodiras om som vitt guld. Har du ingen bild på ringarna du tänkte dig? Alltid kul att se!

  • Äldre 12 Nov 17:28
    #3
    Rare..Estate Vintage 3.30ct Classic PEAR Cut Diamond Engagement Ring in PLATINUM with Baguettes, Circa 1950
  • Äldre 12 Nov 17:30
    #4

    Finns så himla mycket fint! Men den formen har fastnat, vet iaf att jag vill ha diamanten "liggande". Finns det någon anledning till att köpa 18karat istället för 14? i kvalitet menar jag. Tycker bättre om färgen i 14 nämligen......... Hur ser din ring ut?!

Svar på tråden Jag har ganska bra koll på diamanter, köpa ringar i usa m.m. Fråga vad du vill! :D