• Tokig
    Äldre 6 Nov 14:00
    5387 visningar
    32 svar
    32
    5387

    Kära Forumvärd!

    Kära Forumvärd,

    Bröllopstorget är en härlig plats, både för personer som drömmer om ett framtida bröllop, personer som är mitt inne i planeringen och för oss oldies som redan är gifta men ändå hänger kvar.

    Anledningen till att jag hänger kvar trots att jag är gift är just för att det är en trevlig plats. Det är så härligt att se främlingar hjälpa främlingar. Och med tanke på all hjälp jag fick inför min stora dag så vill jag gärna skicka vidare det jag kan.

    Men jag tycker att du börjar ta lite stor plats i Forumet.
    Ett exempel är denna skärmdump som jag tog för bara en liten stund sedan. Av de tio översta trådarna så är det sju av dom dina. Varav de tre översta skapades inom 20 minuter och är fästa.
      
    Det är Lekar och Hissa och Dissa och grejer till höger och vänster. 
    Jag förstår om du vill lägga upp lite trådar för att få rull på forumet... men jag tycker det är bra rull som det är.

    Det är massor av människor inne som ber om hjälp, synpunkter, som vill hjälpa till eller som vill berätta en vacker historia. När du lägger upp lektrådar, som du sedan till och med fäster, så förstörs rytmen. Om du ska lägga upp trådar så kan du väl åtminstone följa de regler som vi andra får följa. Det vill säga, tråden ramlar ner när det skrivs i någon annan. Det är fusk att fästa tråden högst upp.

    Så, kära Forumvärd. Jag tycker som sagt att detta är en trevlig plats. Men för att behålla denna trevliga stämning så kanske du också kan hjälpa till. Fäst inte dina trådar.

    Du kanske istället kan använda din tid till att städa bland de trådar som inte är lika trevliga.

    Hoppas att du får en fortsatt bra dag.

    Kram
    Tokig

  • Svar på tråden Kära Forumvärd!
  • PiaB
    Äldre 6 Nov 14:10
    #1
    Tokig skrev 2012-11-06 14:00:30 följande

    Tack Tokig! Tänkte precis skriva detsamma. Jag är här för att jag planerar bröllop och vill få tips och idéer, och förhoppningsvis kan man hjälpa någon på vägen. Jag gillar inte lekar. Säkert är det många som gör det, men inte jag. Skulle dock inte ha något emot en och annan, men som sagt, när hela min första sida nästan är full av lekar loggar jag ur och går till en annan bröllopssajt.


    Det är störande att behöva leta sig ner för att se vad som hänt istället för att den senast kommenterade tråden ligger högst upp.


     


    Så visst, lek på, men fäst inte trådarna utan låt dem rulla som alla andra trådar. Snälla?!


  • Äldre 6 Nov 14:14
    #2

    Jag tycker att det är jättekul med allehanda tävlingar.
    Men dessa lekar... Jag blir tokig på dom.

    Jag tycker att aktiviteten har sjunkit sen lekarna började. Många som jag pratade med här rätt regelbundet är mindre aktiva nu efter att lekarna började.
    Satsa på intressanta diskussioner istället. Och om ni inte har något ämne som ni faktiskt tycker är väldigt intressant just nu, så kan ni ju (istället för att göra en lektråd eller dra igång någon röstningstråd "bara för att" ) kanske hoppa in i de trådar som är aktiva och bidra med råd, tips och hjälp istället och faktiskt känna av stämningen här.
    Vissa trådar skulle behöva ett besök av någon med möjlighet att kunna rensa och fixa. 

  • Äldre 6 Nov 15:07
    #3

    Jag håller helt med Chicita! Gärna tävlingar, men skippa lektrådarna.

  • MeaJ
    Äldre 6 Nov 15:30
    #4
    PimPim83 skrev 2012-11-06 15:07:03 följande:
    Jag håller helt med Chicita! Gärna tävlingar, men skippa lektrådarna.
    Sommarbrud 2013
  • L och J
    Äldre 6 Nov 15:59
    #5

    Ja snälla rara forumvärd, sluta fäst lektrådarna! 

    Att dom alltid hänger längst upp gör att BT känns lite.. oseriöst.
    Tävlingar, visst! Men som andra skrivit är jag här för att få inspiration till bröllopet,  och disskutera väsentliga saker. Inte leka. Visst, de e kul en stund men nu är det för många lektrådar, och dom bör inte fästas! 
    Tack för ordet.
     

  • maxmam­ma
    Äldre 6 Nov 16:08
    #6

    här är en till som retat sig till vansinne på dessa lektrådar, jag vill läsa trådar om bröllop o allt som har med bröllop att göra, lektrådar känns inte så seriöst när det är vuxet folk som är  här på forumet.

    visst nån tävling då o då är väl kanske lite kul men lektrådar näe inte ett dugg roligt.

    och sen att fästa dem så de hamnar överst känns änu mer bläkigt. 

    nej snart lessnar man på att logga in här pga lektrådarna

    vi är många som är trött på dessa o snart väljer andra forum att vara i där vi slipper lektrådar.

  • aviman
    Äldre 6 Nov 16:25
    #7
    Chicita skrev 2012-11-06 14:14:50 följande:
    Jag tycker att det är jättekul med allehanda tävlingar.
    Men dessa lekar... Jag blir tokig på dom.

    Jag tycker att aktiviteten har sjunkit sen lekarna började. Många som jag pratade med här rätt regelbundet är mindre aktiva nu efter att lekarna började.
    Satsa på intressanta diskussioner istället. Och om ni inte har något ämne som ni faktiskt tycker är väldigt intressant just nu, så kan ni ju (istället för att göra en lektråd eller dra igång någon röstningstråd "bara för att" ) kanske hoppa in i de trådar som är aktiva och bidra med råd, tips och hjälp istället och faktiskt känna av stämningen här.
    Vissa trådar skulle behöva ett besök av någon med möjlighet att kunna rensa och fixa. 
    +1
  • Tokig
    Äldre 6 Nov 16:43
    #8

    Vad skönt. Det verkar inte som jag är ensam.

    Instämmer med alla er. Tävlingar är en sak. Men alla dessa nonsenslekar. Nä, det är inte därför jag är här. Och jag tror faktiskt att Chicita har rätt. Dessa lekar och annat gör att aktiviteten sjunker. Kan bara tala för mig själv, men jag är mindre sugen på att ta mig in här och scrolla bort alla fästa trådar.

  • Äldre 6 Nov 16:46
    #9
    Tokig skrev 2012-11-06 16:43:32 följande:
    Vad skönt. Det verkar inte som jag är ensam.

    Instämmer med alla er. Tävlingar är en sak. Men alla dessa nonsenslekar. Nä, det är inte därför jag är här. Och jag tror faktiskt att Chicita har rätt. Dessa lekar och annat gör att aktiviteten sjunker. Kan bara tala för mig själv, men jag är mindre sugen på att ta mig in här och scrolla bort alla fästa trådar.
    Instämmer.
  • Äldre 6 Nov 17:03
    #10

    Eftersom vi är några som tycker likadant så skickade jag detta till både Forumvärd och Redaktör Kristin

    Bara en liten uppdatering på stämningen i forumet just nu...Ifall du inte ser tråden själv
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m4242025.html 

    Jag tycker att det är såpass viktigt att dom ser att det är ett irritationsmoment. 

Svar på tråden Kära Forumvärd!