• Zandraaa

Hjälp med bröllopskläder. Bra butiker Göteborg

Letar efter bra butiker i göteborg som har mycket fina och bra priser på brudklänningar. Var köpte ni eran och vad betalade ni? Kan ni lägga in en bild så man får se :)? alltit kul med lite ideer. Sen om ni vet butiker Trollhättan, Uddevalla m.m så skadar inte de :)

• Svar på tråden Hjälp med bröllopskläder. Bra butiker Göteborg
  • finallyithpn

Johans Högtidskläder på Linnegatan, hjälpsamma, trevligt bemötande och bra utbud. Där köpte jag min klänning, en La Sposa, jättenöjd!

Helens Brud och Bal i Kungälv var jag också väldigt nöjd med men utbudet där var begränsat.

Remanns har snorkig och inte särskilt trevlig personal. Vill sälja dyra klänningar.

Ohjälpsam personal på Weddingsquare, iaf butiken på Järntorget (den andra har jag inte varit i). Var där vid två tillfällen och personalen var lika ointresserad av att hjälpa mig vid båda tillfällena. 

Personalen på Ramonas däremot var både trevlig och hjälpsam, trots att jag vid det tillfället "bara" letade skor och slöja.

Min klänning. En La Sposa, modellen heter Fez. Jag betalade 9000,-

Hoppas detta är till hjälp. Lycka till med sökandet efter drömklänningen!
  • Nevertheless

vid eriksbergskran ligger det en mysig butik med fina klänningar  
    Minns dock inte vad den hetar och har inte handlat där så vet inget om personal och service tyvärr 

• Zandraaa
    finallyithpn skrev 2012-11-07 20:42:53 följande:
    Johans Högtidskläder på Linnegatan, hjälpsamma, trevligt bemötande och bra utbud. Där köpte jag min klänning, en La Sposa, jättenöjd!

Helens Brud och Bal i Kungälv var jag också väldigt nöjd med men utbudet där var begränsat.

Remanns har snorkig och inte särskilt trevlig personal. Vill sälja dyra klänningar.

Ohjälpsam personal på Weddingsquare, iaf butiken på Järntorget (den andra har jag inte varit i). Var där vid två tillfällen och personalen var lika ointresserad av att hjälpa mig vid båda tillfällena. 

Personalen på Ramonas däremot var både trevlig och hjälpsam, trots att jag vid det tillfället "bara" letade skor och slöja.

Min klänning. En La Sposa, modellen heter Fez. Jag betalade 9000,-

Hoppas detta är till hjälp. Lycka till med sökandet efter drömklänningen!
    Oj va fin :) okej. Ja de kan vara bra att veta lite. Inte kul att komma till ett ställe med otrevlig personal och dålig hjälp. Nej fy. Men absolut de hjälpte en del :)
    Nevertheless skrev 2012-11-07 21:53:34 följande:
    vid eriksbergskran ligger det en mysig butik med fina klänningar  
    Minns dock inte vad den hetar och har inte handlat där så vet inget om personal och service tyvärr 
    Då ska jag titta upp detta :) tusen tack
  • ThereseV

Helens brud och bal ska ju stänga, så dom har rea på allt nu(jag tror att dom fortfarande har öppet) Troligtvis är det mesta utplockat men jag hittade min klänning, som skulle ha kostat 8000, för strax under 4000 där och personalen var jättetrevlig och hjälpsam:)

• Nevertheless

Det finns en vid kyrkbytorget oxå men där har jag aldrig kikat mer än i skyltfönstret... 
    Vet dock inte vad den heter heller :D 

• Louva

Jag har varit på Remanns högtidskläder och där fick jag jättemycket hjälp av en trevlig tjej, samma vid atelje VIP :)

Personalen på Weddingsquare vid järntorget var jätte otrevliga, inte alls hjälpsamma eller ens intresserade... 

• kingchen

Jag var på Svahns i Kungsbacka förra lördagen, de hade rea! Köpte en fin nixa för halva priset och de hade många fina klänningar till bra priser. Värt att besöka! Köpte skor på rea och även småkostymer till mina söner på rea.

• Madame B2B

Jag var på Weddingsquare vid Järntorget för två veckor sedan och hittade min drömklänning. På rea dessutom! Ägarinnan var supertrevlig med ett jättebra bemötande och fantastisk service. Jag ångrar inte en dag att jag köpte min klänning där. Rekommenderas varmt!!

Svar på tråden Hjälp med bröllopskläder. Bra butiker Göteborg