• Äldre 4 Nov 22:45
    2462 visningar
    4 svar
    4
    2462

    musik vid borglig vigsel

    Hej! Vi ska gifta oss utomhus(om vädret tillåter) till våren, men vill ändå ha ngn musik.. vad har man för musik vid "ingången" när man gifter sig borgligt?

  • Svar på tråden musik vid borglig vigsel
  • Supern­ova
    Äldre 4 Nov 22:56
    #1

    Klassisk musik funkar väl i alla lägen? Om det nu är något som faller dig i smaken ;)

  • Tokig
    Äldre 5 Nov 09:11
    #2

    Vi gifte oss utomhus, borgligt i början av oktober.
    Vi hade en saxofonist som jamade loss när vi anlände och sedan "Visa vid vindens ängar" som ingångsmusik. Sedan hade vi tre solon, Kärleken förde oss samman, Lyckorus och Kärleksvisan. Som utgångmusik hade vi L´amour Toujour.

    Du kan läsa om det här www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m4234556.html

  • Äldre 7 Nov 19:52
    #3

    Supernova, både j och nej.. Det mesta fungerar hos mig, men jag har dålig musikkoll i övrigt och i klassiskt är det definitivt NOLL koll, haha. Men man kanske kan söka.. =)

    Tokig, fin berättelse! =) Blev sugen på din ingångslåt men jag känner mig "mesig" om jag härmas, haha. Hittat några andra fina låtar, men just ingångslåten ska ju ha sådan perfekt melodi.. Svårt. 

  • Äldre 11 Nov 20:42
    #4

    Ska också gifta mig utomhus till våren (håller tummar för fint väder!), funderar på att köra det klassiska amerikanska "Bridal march" som ingångslåt, hittade en youtube klipp med någon som spelar det på guitar och tyckte det var fint utan att vara "för mycket". Keyboard är också ett alternativ, piano "Bridal march" var också snyggt. Vilken instrument tycker ni blir bättre sen när någon sjunger solo?
    @Tokig - vad hade ni mer förutom de 3 solo? Läste någon en dikt eller så?

Svar på tråden musik vid borglig vigsel