• Oakley
    Äldre 4 Nov 17:57
    5670 visningar
    10 svar
    10
    5670

    snacks & dryck vid mottagningen

    Istället för champagne (ingen utav oss gillar det) vid mottagningen har vi tänkt ha stora zinktunnor med is och flaskor med nåt gott för att skåla med sen. Tips på vad man kan ha förutom öl & cider som känns lite tråkigt.


    Tar tacksamt emot tips på vad man kan ha som tilltugg också. Snittar? Salta pinnar?

  • Svar på tråden snacks & dryck vid mottagningen
  • Polkad­ot
    Äldre 4 Nov 18:42
    #1

    Har samma undran som du.. Vad ska man skåla i?


    Vi gillar inte champagne eller mousserande vin speciellt mycket.


    Tänker mig att man kanske skulle kunna göra bål och servera gästerna och ha jordgubbar som tilltugg.


    Min favoritdryck är smirnoffice, det vore det ultimata..


    kanske gillar ni också denna goda dryck? :)

  • Äldre 4 Nov 20:06
    #2

    Jo, jag tänker spontant en bål med er favoritdrink. Kan ju ha jordgubbar, appelsinskivor, limeskivor osv i den. Så kan den ju bubbla lite också. 

    Tilltugg kan vara snittar med någon lyxig röra, kex med fin ost, skandivisk inspirerad tapas, småbitar av olika saker med en tandpetare i liksom. Tex honungsmelon insurrad i seranoskinka, som är min favorit. Jordgubbar doppad i mörk sjoklad med kokos är ju himmelen. 


  • Äldre 4 Nov 21:13
    #3

    Kan ju alltid prata med en bartender eller så, för att skapa er egen drink som matchar erat färgtema, med de smaker ni gillar! Vi kommer t ex ha lila/silver färgtema på vårt bröllop och som fördrink en lila champagnebaserad cocktail. 

  • Tin
    Äldre 4 Nov 21:45
    #4

    Vid vilken årstid kommer ni ha bröllopet? Vi gifter oss i mitten på juli och kommer servera gästerna öl, cider, cava och bål i temafärgen (troligtvis gul) typ den på bilden nedan (lånad från fru lyckligs blogg) När det kommer till snacks är vi inne på att ha rotfruktschips, jordgubbar och ölkorv som kan hålla sig relativt fräscht om det är varmt. Lycka till med planeringen!


  • Fröken­T
    Äldre 5 Nov 09:20
    #5

    Jag och min sambo tänkte först servera Slush (som är en favvis hos oss) som fördrink men den är ju gul och passar inte in i vårt färgtema (creamvit, gammelrosa och champagne) så vi kanske får köra traditionellt champagne som vi egentligen inte är så förtjusta i eller så blir det bål i någon rosa färg :D Vi får se...

    Vi kommer inte att servera snittar eller liknande utan bara en välkomstdrink.

    //T

  • Fröken­T
    Äldre 5 Nov 09:23
    #6

    Såg att jag egentligen inte svarade på din fråga... Smirnoff Ice och andra alkoläsk passar sig väl jättebra och jag rekommenderar att göra något enkelt tilltugg så ni slipper förbereda så mycket... Om ni vill ha något matigare kanske ni kan ha tacochips och en salsa... eller så kör ni på salta pinnar eller liknande :D

  • eml33h
    Äldre 5 Nov 09:59
    #7
    FrökenT skrev 2012-11-05 09:20:20 följande:
    Jag och min sambo tänkte först servera Slush (som är en favvis hos oss) som fördrink men den är ju gul och passar inte in i vårt färgtema (creamvit, gammelrosa och champagne) så vi kanske får köra traditionellt champagne som vi egentligen inte är så förtjusta i eller så blir det bål i någon rosa färg :D Vi får se...

    Vi kommer inte att servera snittar eller liknande utan bara en välkomstdrink.

    //T
    Går ju alltid färga slushen med karamellfärg : )
  • Alylly­ra
    Äldre 5 Nov 10:24
    #8

    Vi är båda otroligt förtjusta i gin&tonic, så vi tänkte servera det

    Hitta en drink som ni gillar, eller kom på en egen, och servera den! Det finns ju även massa olika moussernade viner, asti till exempel är mycket sötare om det är det sträva som ni inte gillar...

    Annars tycker jag att bålen är en bra idé. Då kan ni verkligen göra något som ni tycker om! 

  • ylvaho­ln
    Äldre 11 Nov 20:16
    #9

    Mojito! Torde vara ganska lätt att göra till många och passar bra på sommaren (om det är i sommar ni ska gifta er?)

    När det gäller snacks tycker jag att det är trevligt att satsa på lite mer avancerade varianter, mer canapeé aktigt.

  • Äldre 18 Nov 12:41
    #10

    Som tilltugg hade vi osthjärtan med bsilika, men jag tycker att parmesanbollar är godare. Här är recept på dem
    http://salstamm.blogspot.se/2011/12/drinktilltugg-parmesanbollar.html
    Sedan hade vi också fruktspett med melon och annanas, de uppskattades.

    Recept på osthjärtan är här: http://carinpeter.blogspot.se/2011/07/provbakning-av-tilltugg.html


Svar på tråden snacks & dryck vid mottagningen