• Anonym (hur?)
    Äldre 3 Nov 15:15
    1324 visningar
    2 svar
    2
    1324

    Vi vill inte bjuda min tärnas pojkvän

    Jag har ett stort problem och det här bryter väl alla koder som finns på ett bröllop. Men nu är det så att jag och min blivande vill verkligen inte ha min tärnas pojkvän på vårt bröllop. Dom har varit tillsammans 3 år ca när vi gifter oss och grejen är den att vi kände honom redan innan dom blev tillsammans.
    Och vi har ALDRIG tyckt om honom. Han är än egoistisk partypooper som bara förstör stämmningen.
    Det enda jag hör från henne om honom är dessutom att han är ett egoistiskt, otacksamt svin mot henne också. dock tror jag inte att dom kommer gå skilda vägar än på länge.
    Så hur ska jag berätta detta för henne?
    "hej vi tycker inte om din pojkvän och han får inte komma men vill du vara min tärna ändå?"

  • Svar på tråden Vi vill inte bjuda min tärnas pojkvän
  • Supern­ova
    Äldre 3 Nov 15:30
    #1

    Det är ju självfallet ni som bestämmer vem ni väljer att bjuda på er stora dag. Även om sanningen kan svida ibland så är det väl sanningen som är smidigast i slutändan. Känn ingen skuld och berätta helt enkelt som det är.

    Kanske kan ni lägga fram det så här: Jag vill hemskt gärna att du är min tärna eftersom att du är en väldigt viktig person för mig, men jag/vi och din pojkvän kommer inte bra överens och därför vill jag/vi inte bjuda honom på vårt bröllop. Jag hoppas verkligen att du kan respektera det.

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 3 Nov 15:32
    #2

    Prata med henne vad ni tycker, vem vet hon kanske inte ens vill ha med honom dit.


    Jag personligen hade nog försökt ha överseende och bjudit dit dem som par men bett någon hålla ett extra öga på honom och OM han går över gränsen så blir han utslängd. Även informerat din tärna om detta så hon är med på det hela.

Svar på tråden Vi vill inte bjuda min tärnas pojkvän