Årstid?
Klurat lite kring det här med årstider. Vilken årstid är mest lämplig för bröllop?
Vad tycker ni och varför?
Det är ett bra tag kvar tills dess. Förlovade oss nämligen igår :)
Klurat lite kring det här med årstider. Vilken årstid är mest lämplig för bröllop?
Vad tycker ni och varför?
Det är ett bra tag kvar tills dess. Förlovade oss nämligen igår :)
Alla årstider är väl lämpliga?! :)
Det är ju en smaksak, som med allt annat.
Jo, men nu frågade jag varför man tycker som man gör. Varför man väljer en viss årstid. Vissa som gifter sig tänker kanske väldigt mycket på det praktiska....istället för att böka med lokal på vintern, så gifter man sig i någons trädgård eller offentlig plats. Lite mer så.
Ville bara ha lite tips.
Håller med eml33h att alla årstider är bra, själv ska jag gifta mig i febuari. Men sen är väl ett höstbröllop jätte fint eller sommar när det är fint väder eller varför inte våren när man hör alla fåglarna
Gifter sig ute på sommaren. Glömde tillägga det, lät lite konstigt annars haha.
Jaha, va de så du mena : )
Efter ordentligt övervägande kom vi fram till att ett vinterbröllop blir perfekt därför att det är så otroligt fint på vintern, iaf i norrland där vi bor : )
Har faktiskt ingenting att göra med hur praktiskt/opraktiskt det är..
Iaf så var det ingenting vi tänkte på när vi valde årstid : )
Grattis till förlovningen!
Vilken årstid lutar ni åt?
Jag ville ha ett vinterbröllop eftersom jag älskar snön på backen och så tänkte jag att man kunde göra mysigt med facklor fram till vigselplatsen, tända ljus vid middagen etc.
Min blivande ville gifta sig på sommaren för "det ska man". Och så är det väl mysigt med vackert väder och att man kan vara ute. Jag tycker dock att sommarvädret i Sverige är alldeles för opålitligt.
Så vi har kompromissat fram ett höstbröllop. Med träden sprakande i alla färger, och ändå lite mörker så man kan tända ljus, men samtidigt ingen snö. Sen hjälper det till att vi både blev ihop pch förlovade oss på hösten
Personligen skulle jag aldrig gifta mig på våren, men det kanske beror på att vi egentligen inteh ar någon vår här uppe. Tycker mest att det är slask, grus och spöregn i april/maj. Gräset är gult och det är kallt fast alla vill ha sommar.. Men kan tänka mig att söderut i landet är det fint på våren :)
Vi vill gifta oss den tredje, som är lite av en grej i vårt förhållande. Allt viktigt har hänt den tredje. Och vi vill gifta oss en lördag. Så vi satt helt enkelt med almenackan och kollade framåt och då är 3/8 nästa sommar en lördag så det fick det bli. Vi ville även ha tid att spara pengar så det gick inte på mindre än ett år.
Vi ville gifta oss på sommaren eftersom vi båda älskar sommar och tycker att det är den vackraste tiden på året i Sverige! Ljusa svenska sommarnätter är dessutom väldigt romantiskt, tycker jag :) Det har liksom aldrig funnits något annat alternativ. Vi valde 27/7 eftersom det känns som det är den del av sommaren då det oftast är fint väder, om man nu ska chansa på något, men garanti finns förstås inte!
Dessutom är det lättare för gästerna att klä sig, man klarar sig med en klänning och någon sjal över axlarna typ, vi har varit på ett par bröllop i januari och februari och jag har fullkomligt varit på ett frysa ihjäl.... burr!!! Så svårt att klä sig snyggt och tillräckligt varmt när det är -20, eller..? Men vintern är vacker, förstås, om man får en solig dag med gnistrande snö :)
Vi gifter oss inne i en kyrka och har festen i en herrgård så skulle det komma en regnskur gör det inget.
Vi ville gifta oss på sommaren eftersom vi båda älskar sommar och tycker att det är den vackraste tiden på året i Sverige! Ljusa svenska sommarnätter är dessutom väldigt romantiskt, tycker jag :) Det har liksom aldrig funnits något annat alternativ. Vi valde 27/7 eftersom det känns som det är den del av sommaren då det oftast är fint väder, om man nu ska chansa på något, men garanti finns förstås inte!
Dessutom är det lättare för gästerna att klä sig, man klarar sig med en klänning och någon sjal över axlarna typ, vi har varit på ett par bröllop i januari och februari och jag har fullkomligt varit på ett frysa ihjäl.... burr!!! Så svårt att klä sig snyggt och tillräckligt varmt när det är -20, eller..? Men vintern är vacker, förstås, om man får en solig dag med gnistrande snö :)
Vi gifter oss inne i en kyrka och har festen i en herrgård så skulle det komma en regnskur gör det inget.
Hos oss fick det bli ett vinterbröllop därför att vi blev tillsammans av en slump 07-07-07 och förlovade oss 09-09-09 och så blir det bröllop 12-12-12. Jag har alltid velat haft ett vinterbröllop då vi båda är vintermänniskor.
Dock har alla månader sina fördelar och speciella färger. Därför är det så fantastiskt med Sverige, jag hade nog annars velat haft ett Maj bröllop. :)
och det viktigaste.. Grattis :)
Vi valde att gifta oss i April. Vi älskar våren, lagom varmt, älskar grönskan.
Valde bort sommaren då det kan bli för varmt vilket vi inte gillar.
Valde bort vintern för den gillar vi inte pga kyla och snö/slask.
Hösten skulle kunnat vara ett alternativ då hösten är så härlig med sina fina färger och mysigt med mörkret.
Men som sagt älskar vi våren mest =)
Nej helt traditionellt. Inget tema. Inte ens färgtema mer än att jag och tärnorna har lila klänningar och brudgummen ska ha lila väst och kravatt. Vi ska vara på ett friluftsområde då vi båda är mer naturmänniskor även om vi är storstadsbor Det ligger en liten kyrka där och ett värdshus där middagen ska vara. Vi har just idag ändrat oss från buffé till fullt bröllopspaket. Den 16de ska vi träffa kökschefen där och bestämma oss
Kolla om du vill www.lida.nu
Tycker kyrkan är jättecharmig
Nej helt traditionellt. Inget tema. Inte ens färgtema mer än att jag och tärnorna har lila klänningar och brudgummen ska ha lila väst och kravatt. Vi ska vara på ett friluftsområde då vi båda är mer naturmänniskor även om vi är storstadsbor Det ligger en liten kyrka där och ett värdshus där middagen ska vara. Vi har just idag ändrat oss från buffé till fullt bröllopspaket. Den 16de ska vi träffa kökschefen där och bestämma oss
Kolla om du vill www.lida.nu
Tycker kyrkan är jättecharmig