• mattia­s granho­lm
    Äldre 31 Oct 22:15
    7515 visningar
    3 svar
    3
    7515

    Tips för bröllop i Malmö

    Här kommer lite prisvärda tips och trix för bröllop i Malmö!


     


    Vi gifte oss i Juli i Malmö! Vi valde Juli av flera anledningar, men främst för att vi ville vara säkra på att ha så bra väder som möjligt. Vilket såklart alla önskar. Nu gick allt vägen och vi fick en riktigt varm och fin sommardag.


    Det finns såklart nackdelar med att lägga bröllopet i slutet på Juli, här kommer några som ni kan vara vaksamma över.


    Det är mitt i semesterperioden för de flesta vilket gör att man riskerar att vissa gäster är bortresta. Nu var vi ute i väldigt god tid med en muntlig inbjudan vilket gjorde att våra gäster kunde planera för det redan i Januari, så vi tappade ingen gäst pga datumet. Vi hade gäster som kom från såväl Sthlm som Kina och för dem var det en fördel att ha det i semesterperioden.


    Det är också ett attraktivt datum så lokal, kyrka och band måste bokas nästan ett år i förväg.


    En annan nackdel vi upptäckte var att även prästerna hade semester i denna period vilket gjorde att planeringen i kyrkan tillsammans med präst och organist inte kunde ske försen samma vecka, vilket vi blev lite stressade över. Vi hade ju lite egen musik vi ville ha i kyrkan och visste inte om det skulle fungera.


     


    Nu lite tips om lokal, mat, band mm.


    Vi valde att ha vår fest på ULRICEDALSGÅRDEN som ligger ute på Östra Kyrkogården i Malmö. Otroligt gemytlig miljö som är lättillgänglig med Taxi. De har en otroligt stor och fin trädgård som man får nyttja hur man vill och en trevlig lokal med gammal charmig inredning. Själva lokalen var aningen svårmöblerad då vi inte ville ha ett långbord till middagen, men lägger ni bara lite tid på hur ni vill möblera den så kommer den bli bra.


    Till dans och mingel så var den perfekt däremot.


    Det som gjorde att vi valde deras koncept var att de fixade precis allting som hade med festen att göra.


    De fixade goda snittar till välkomstdrinken, sen berättade vi bara vad vi ville ha till för-, huvud-, och efterrätt och så satte de samman en otroligt tilltalande meny. Deras mat är fantastisk!!!


    De gjorde själv bröllopstårtan, i vårt fall en klassisk jordgubbstårta, som var otroligt god. Den tog faktiskt slut vilket jag aldrig varit med om på ett bröllop.


    Och till dansen så öppnade de upp baren med många bra alternativ på drinkar.


    Vi är otroligt nöjda med att vi la festen i deras lokal och hur allting genomfördes. Dessutom så var det väldigt prisvärt med tanke på att de fixade allt.


     


    Pricken över i:et var vårt liveband som gjorde att festen verkligen blev ett enda hålligång. Min upplevelse av att ha DJ är att man lyssnar på musiken samtidigt som man sitter vid ett bord och pratar. Med ett duktigt Liveband så blir gästernas naturliga plats på dansgolvet, vilket gör att festen får en helt annan dimension. Mitt tips är att satsa pengar på Liveband. Vi hade MICKE X-TRA ALLT, de är grymma!!!


     


    Med glada hälsningar Mattias & Petra


     

  • Svar på tråden Tips för bröllop i Malmö
  • Äldre 22 Jan 14:48
    #1

    Tack för er fina berättelse och grattis till att allt blev så bra!

    Jag har kikat lite på Ulricedal då jag tycker lokal är vacker och kul att höra att er upplevelse stämmer med hur de lägger fram det på hemsidan, men har varit lite tveksam pga av omgivningen och framförallt entrén,
    det ligger i en del av Malmö som jag inte känner till så väl men uppfattar som mindre trygg
    så undrar hur ni uppfattade det ni det?

    Framförallt tänker jag på att man inte vill att det ska dra omrking ungdomsgäng, att bilarna står bra och framförallt att gästerna får en positiv känsla när de anländer. 

  • mattia­s granho­lm
    Äldre 22 Jan 23:34
    #2

    Hej Camben!


    Den oro du har kan du helt bortse från. Vi hade inga som helst problem av den typen. Både våra gäster och personalens bilar stod över natten och det var inga som helst problem. Sen kan ingenting garanteras, men det kan det inte någon annanstans heller...

  • Äldre 23 Jan 09:25
    #3

    Tack för ditt svar! Vi får se vart det slutar, nästa helg blir det bröllopsmässa så vi har satt bollen i rullning :)

Svar på tråden Tips för bröllop i Malmö