• HelenaE

Lokal i Sthlm

Hej hej.
    Jag och min fästman letar efter en lokal att ha våran bröllopsfest i. Vi kommer att vara ca 75 sittande och vi vill gärna att man får ta med egen mat och dryck. Ett plus är om man kan duka som ett E bord, vi har också tänkt att dekorera borden så som vi vill, alltså vore det ett ännu större plus om man fick tillgång till lokalen redan dagen/kvällen innan för att dekorera. Vi vill gärna ha det så centralt som möjligt, men inte ett måste.
    Jag har sökt som en galning i flera dagar men hittar INGENTING, så snälla, kom med förslag  :)

• Svar på tråden Lokal i Sthlm
  • weddinghelena

Jag kan tipsa om Ersta terassen tror det borde rymmas 75 personer där kan tipsa om foto i stockholm också, vår fotograf heter Malin Norlén 

• Nicch

Testa att googla på olika bygdegårdar, kolla med kyrkan va de har för lokal, kolla med andra församlingar etc :)

• Magenta

Anna Whitlock tror jag bygdegården heter mitt i city som man får ta med eget till. Men att hitta ställen där man får ha egen mat och dryck är väldigt svårt i stan, De tjänar så mycket mer på att ha alkoholtillstånd och sälja hela paketet,

• Alyllyra

(forts. eftersom jag tryckte "Posta" för fort :-P)
    Många av dem kan man dessutom se i 3D, så då kan man avgöra hur det är med dukning etc. Sedan är det bara att ringa och höra om villkor, om man får vara där dagen innan osv. Kan tänka mig att tillgången beror mycket på om det är något event kvällen innan eller inte...

Annars kan du kolla med universiteten i Stockholm: KTH, SU och Karolinska har ju alla lokaler där det brukar vara både större och mindre fester (Allhuset på SU, Juristernas Hus, KI, Ekonomiska föreningen, Tekniska högskolans studentkår mfl.) Vet inte hur det är med alkoholtillstånd i de olika lokalerna, men studenter brukar vara lite mer flexibla än andra Och egen mat tror jag inte är några problem...

• HelenaE

Tack så mycket för alla förslag :)

• fru raring

Jag har använt lokalagenten.se och tycker att de haft ett väldigt bra utbud. Där kan man också söka efter lokaler med egen mat och dryck. Hoppas att du hittar något!

Svar på tråden Lokal i Sthlm