Å grattis :) låter himla mysigt. När köpte du din klänning :)? satt precis och funderade om de är för tidigt att köpa nu. Ska iväg om 3 veckor och testa. Och vem vet kanske beställer man då :) beställde du din eller köpte du den i sverige? Har du någon bild :)? Blir ni mycket folk?
Brideshead skrev 2012-11-07 12:07:18 följande:
Jag har precis blivit medlem och det känns jätteroligt att läsa om andras bröllop! Vi ska gifta oss den 15 juni i Borgholms slottsruin. Jag kommer från Öland och min Olle är sommarölänning. Vi träffades på Öland och har sommarhus där nu så det känns väldigt speciellt för oss. Vi ska ha både vigseln och festen där, känns smidigt och det är så vackert där att jag inte kan tänka mig att vara någon annanstans. Vigseln blir borgerlig men upplagd som en kyrklig vigsel med sånger och diktläsning och ringbyte. Min fästman är kock så det blir nog mycket fokus på maten. Själv har jag snöat in på detaljer som vilken typ av blomblad som ska kastas över oss efter vigseln

Vi förlovade oss i mars och kastade oss då in i planeringen så mycket av det stora är klart. Vi har bokat lokal och vigselförättare, bestämt tärna och marskalk och gjort gästlista, köpt klänning och bestämt ringar. Sen kom vi liksom av oss lite men nu har vi kommit in i planning mode igen och håller nu på och designar våra save the date-kort. Det är ju fantastiskt skoj det här med bröllop!

Jag har alltid älskat bröllop och varit tärna tre gånger, brudarna i fråga var aldrig några bridezillas men jag fick smeknamnet maidzilla... När det nu är min tur gick suset bland vännerna och de skojade om att moderskeppet skulle gifta sig. Men så kom den där märkliga känslan som jag trodde var en myt: Så länge jag fick min Olle kunde jag gifta mig i gympaskor på rådhustrappan en regnig tisdag. En otroligt skön känsla som jag med gott samvete kunde avfärda och börja planera, inte mitt drömbröllop, men vårt underbara bröllop! Hittills inga som helst bridezilla-tendenser, men det finns ju gott om tid