• Monja

    Val av kyrka & herrgård/slott i Stockholm

    Hej!

    Planerar gifta mig i Stockholm eller lite utanför. Är det någon som har tips på en riktigt fin kyrka? Söker man på nätet så blir man bara snurrig!

    Vet ni någon herrgård eller slott som är romantiskt och fint för festen eller hela bröllopet?

    Kom med en massa tips då jag inte vet vart jag ska börja vad gäller kyrka, herrgård, slott, lokal osv. =/  Det är svårare än vad jag trodde att det skulle vara. 

    Monika 

  • Svar på tråden Val av kyrka & herrgård/slott i Stockholm
  • VictoriaE

    Vi ska halla bade vigsel och mottagning pa Haringe Slott i Vasterhaninge. Dock ar vi just nu i planeringsstadiet med slottet (vi ska gifta oss 04/01/13), sa jag kan aterkomma med mer feedback lite narmare jul =)

    Annars sa kikade vi ocksa pa Noors Slott, som verkar valdigt mysigt, och tjejen dar ar valdigt trevlig att ha att gora med.

    Nar ska ni gifta er? 

  • SofiaMagdalena

    Kolla Taxinge slott ochTullgarns slott. Dem kanske kan erbjuda fina helhetslösningar.
    Sofia kyrka på södermalm är fin även Hedvig Eleonora kyrka är vacker.
    Nordiska museet erbjuder lokaler för vigsel och fest.

    Hoppas du hittar något som passar!
    Kram 

  • Pebbles

    Nyckelvikens herrgård i Nacka är superfint!


    Loves it!
  • Krystal

    Var i sommras på bröllop i Bromma kyrka, som var lagom liten och mysig och sen fest på Ängby slott. Klarar kanske inte sällskap på 100+ pers, men vi var nog runt 60-65 st och det gick hur bra som helst

  • lmcl

    Vallentuna har flera fina gamla små medeltida stenkyrkor (man kan se dem i 360 grader på vallentunaforsamling.se) ute på landsbygden, och kan man tänka sig en viss transportsträcka skulle jag ha festen på Rånäs slott i Rimbo... 

  • Monja

    Tack så mycket för era bra tips! :) Många ställen har jag inte ens tittat på så nu har jag lite att grotta ner mig i. Har böjat lista upp några som vi tänkte åka och titta på lite senare för att bestämma oss. Man vill gärna ha kyrkan nära ett slott eller herrgård och gärna personal som kan servera den dagen. Det är verkligen spännande det här, men det är inte den enklaste uppgiften att välja ut platsen. :P


     


    VictoriaE: Vi tittade också på Haninge slott, men det är inte lätt. Finns så otroligt många fina stälen :) Noora slott har jag inte ens hört något om. Vad gäller våra planer för bröllopet så är det tänkt att klockorna ska slå i maj 2014, lääängtar! :D


     


     

Svar på tråden Val av kyrka & herrgård/slott i Stockholm