• msjenn­ie
    Äldre 30 Oct 10:07
    2662 visningar
    3 svar
    3
    2662

    Bröllopsresa - bila i Europa

    Vi vill göra något lite annorlunda på vår bröllopsresa då ingen av oss är så mycket för att ligga på stranden och pressa. Så just nu funderar vi på att bila i Europa. Är det någon här inne som har gjort det? Är intresserad av förslag på rutter samt att få veta hur länge ni har varit borta, hur er budget har sett ut och speciellt hur mycket bensin som har gått åt på era rutter. Kom igen nu, inspirera mig ;)


  • Svar på tråden Bröllopsresa - bila i Europa
  • msjenn­ie
    Äldre 30 Oct 20:54
    #1
  • Boring­brick
    Äldre 30 Oct 22:54
    #2

    Vilken rolig idé! :) 
    Har bara bilat genom Europa med familjen ett antal gånger, så jag vet inte exakt hur mycket pengar eller bensin det gick åt tyvärr. Men det går ju att påverka lite grann beroende på vart man väljer att bo och så. 
    Fina ställen att åka förbi kan ju vara Geneve, Milano, Paris, Rom, Venedig. Det är ju vackra ställen med saker att se, men finns stränder om man någon gång skulle känna för det ändå. 

    :) 

  • Ziroz
    Äldre 31 Oct 09:04
    #3

    Har också bara bilat med familjen som yngre så har inte heller så stor koll på utgifter och så. Men jag tror att det ofta kostar betydligt mer än vad man tror. Börja kolla upp hur ni vill ta er till tyskland med broarna eller båt tror det kostar lite olika mycket och beroende på om varit från ni vill ta båten om ni väljer det. Sen är det ju vägtullar på många vägar i europa så sånt kan också vara bra att kolla lite på.


    Annars vill ja tipsa om Österike, underbar natur och helt fantastiska boenden på värdshus. Annars beror det ju lite på vad ni vill göra för något vill ni varea i storstäder och shoppa eller är ni mer att ni vill vara på landet? Det finns ju många vingårdar att besöka där nere om man är intresserad av viner.


    Hoppas att ni får en underbar smekmånad :)

Svar på tråden Bröllopsresa - bila i Europa