• Aras01
    Äldre 29 Oct 14:01
    1580 visningar
    4 svar
    4
    1580

    Vigselförättare??

    Jag och min Sambo ska gifta oss borgligt i sommar på Dalarö Skans och nu har jakten på en vigselförrättare börjat, och paniken också..


    Det finns så många namn att jag inte vet vart jag ska börja.. så nu undrar jag om det är någon som har gift sig borgligt och kan rekommendera någon? Vi vill gärna ha en lite längre personlig vigsel, inte bara några minuter som jag har hört en del borlgiga vigslar kan vara..


    Tacksam för alla tips jag kan få!


     

  • Svar på tråden Vigselförättare??
  • Silme
    Äldre 29 Oct 14:41
    #1

    Vi hade Mikael Göransson från Humanisterna som vigselförrättare på vår vigsel i somras.
    Han var helt fantastiskt och rekommenderar honom varmt!!
    Vill du veta mer om honom och/eller hur vi valde att bygga upp ceremonin (den var ca 20-25 min lång) får du gärna skicka ett pm till mig!


  • tiger
    Äldre 29 Oct 16:02
    #2

    Mina vänner vigdes i sommras av Helena Valentin, dom hade en cermoni på ca 30 min, mycket bra cermoni och mina vänner var jätte nöjda med henne. Tyvärr var hon upptagen på vårat datum nu nästa sommar så vi kommer ha Susiette Demant, hon verkar också vara toppen. Vill du ha kontaktuppgifter till dom så hör av dig.

  • Aras01
    Äldre 29 Oct 16:22
    #3
    tiger skrev 2012-10-29 16:02:36 följande:
    Mina vänner vigdes i sommras av Helena Valentin, dom hade en cermoni på ca 30 min, mycket bra cermoni och mina vänner var jätte nöjda med henne. Tyvärr var hon upptagen på vårat datum nu nästa sommar så vi kommer ha Susiette Demant, hon verkar också vara toppen. Vill du ha kontaktuppgifter till dom så hör av dig.
    Tack så mycket! Både Helena och Susiette är upptagna mitt datum dock :(
  • Kanoni­no
    Äldre 29 Oct 17:53
    #4

    Vi är också på jakt efter en bra vigselförrättare som vill göra vår ceremoni personlig. Skall dock gifta oss på Västkusten och söker efter en person som är/bor här, alt. kan tänka sig att komma hit och viga oss. Några idéer?

Svar på tråden Vigselförättare??