• lillasofie

    Lupiner!

    Nån som vet hur länge lupiner blommar?


    Hade en tanke om att ha dem på bröllopet 3 augusti, men de kanske har blommat över då?

  • Svar på tråden Lupiner!
  • Gwennie

    Beror väl på var i landet ni bor, men hos oss i Småland blommar de strax innan midsommar, så i augusti kan det nog vara svårt...

  • passionsblomman

    De har blommat över i augusti, tyvärr. Jag skulle rekommendera dig att kika på gladiolus istället, eller riddarsporrar, stormhatt eller lejongap-allesammans har blomform åt åtminstone liknande håll vad beträffar höga spiror med många blommor och mycket färg.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • vinterfrost

    Fast jag har fortfarande blommande lupiner i trädgården :-P men annars håller jag med passionsblomman på hennes blomförslag

  • lillasofie

    Är det några av de andra förslagen som växer vilt? Eller kan man köpa dem styckevis hos blomsterhandlare?

  • passionsblomman

    Alla kan beställas hos florissten. Bäst pris kan du få om du beställer hela buntar och gör varuvården (rensar stjälkarna från blad osv) själv.

    Alla sorterna odlas också i trädgården, men att få fram många (om du behöver det) är inte så billigt.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lillasofie
    passionsblomman skrev 2012-10-28 11:30:23 följande:
    Alla kan beställas hos florissten. Bäst pris kan du få om du beställer hela buntar och gör varuvården (rensar stjälkarna från blad osv) själv.

    Alla sorterna odlas också i trädgården, men att få fram många (om du behöver det) är inte så billigt.
    Tack
Svar på tråden Lupiner!