Potential ?? Åmål
Vi har världens problem att hitta en lokal där vi INTE behöver köpa mat + dryck av ägaren/föreståndaren. Vi vill göra mycket själva, ha shabby chic, godis bord, hembakad tårta, bröd sallader och bara catera huvudrätten. Dryck från Tyskland - ja men ni vet hela den biten!
Vi har kollat på alla "klubbhus och hembygdsgårdar" men inget inger ju en direkt mysig romantisk känsla...
Det förstör allt allt allt att ha så begränsat med lokalalternativ! Usch!
SÅ nu till min fråga när ni har lite info och kött på benen;
Åmåls äldsta kyrka är numera ett s.k. magazin som hyrs ut för event etc. Den ligger i en mysig park vid vattnet. So far so good. Men insidan, GÅR DET ATT GÖRA EN LOKAL AV DETTA? är min stora fråga..
"Klart det går" men har ni några idéer? Lokalen ligger centralt, är stor, rektangulär och har en bar i ena kortändan och scen i den andra - kanon. Men vad gör man med hela tomrummet? Någon som haft något liknande. Mittgången är sänkt i golvet ca. 2 cm då de lagt trägolv. Eller skulle ni hellre ta ett Klubbhus/betala dyrare restaurangen
Lokalen är dessutom helt tom, vi skulle behöva låna in stolar, bord etc
Tacksam för hjälp!
?
Bästa bilden jag kunde hitta på Google, men ni förstår rymligheten i lokalen vilket är vad jag vill visa..