• sandrasandra

    Vad tycker ni om dessa tärnklänningarna?

    Funderar på dessa till tärnorna men kan inte bestämma mig så hade behövt er hjälp:)


    Vet ni några andra blå i den färgen får ni gärna länka, dessa hittade jag på ebay.


     


    Kan inte få med bilden så lägger med länken, den mörkblåa är det.


    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290691113073

  • Svar på tråden Vad tycker ni om dessa tärnklänningarna?
  • maxmamma

    men när man läser  så står det : Not aviabel to Sweden, kan den inte fraktas till sverige eller vad menar de??

  • sandrasandra

    Okej känner mig lite säkrare:) ville ha knälånga klänningar innan men nu har vi tänkt oss nyårsbröllop så bättre med lite mer påklätt:)


    Det finns många olika av den klänningen på ebay, vissa fraktas till sverige och andra inte, hittade en annan som gjorde det innan iaf:) men va visst inte den som hamnade här.

  • maxmamma

    ah ok, är inte så hemma på detta med e-bay handlar från tradera när det gäller auktionssajt Glad

  • FrökenMäkelä
    maxmamma skrev 2012-10-25 22:09:41 följande:
    ah ok, är inte så hemma på detta med e-bay handlar från tradera när det gäller auktionssajt Glad

    Ebay är samma som Tradera fast säljarna finns världen över och det betyder att man kan köpa allt möjligt för typ inga pengar (om man har tur).


    Vill du vara säker på att säljaren skickar till sverige så gå in på ebay.se istället för ebay.com

  • augustesen
    FrökenMäkelä skrev 2012-10-25 22:28:15 följande:

    Ebay är samma som Tradera fast säljarna finns världen över och det betyder att man kan köpa allt möjligt för typ inga pengar (om man har tur).


    Vill du vara säker på att säljaren skickar till sverige så gå in på ebay.se istället för ebay.com


    Alla säljare på Ebay.se skickar inte till Sverige, jag trodde så var fallet men har hittat flera stycker som inte skickar till vårt fina lilla land. Just fwi :)
  • maxmamma

    Ja att ebay är motsvarighet till Tradera vet jag älsklingen shoppar på ebay själv är jag "feg" o shoppar på Tradera det känns lärare att åtgärda sånt som kan gå på tok om det är en svensk sida men klänningarna var fin för att svara på din fråga

  • Tokig

    Ok, nu ska jag vara väldigt ärlig.

    Jag tyckte faktiskt inte att klänningarna var så fina.

    Om man tittar på bilderna där man bara ser klänningar (ingen modell). Det finns en bild där alla tre färger är uppradade och sedan en bild där bara den blå klänningen är så ser det ut som att klänningarna är väldigt väldigt blanka i tyget.  Något som jag personligen inte tycker är så fint.





    Jag tycker att det är en ganska svårburen klänning. Det händer väldigt mycket på den. Det är rosor, drapering, fler roser, den diagonala skärningen fram på kjolen, "resår" i ryggen och en stor rosett + då som sagt det blanka tyget.

    Du är jag som sagt bara ärlig, och detta är bara personlig smak, men för mig är detta en sån där "skräck-klänning". Jag kan liksom inte riktigt se vem som verkligen kommer att vara fin i den.

    Men vi har ju alla olika smak. Jag hade ingen åsikt alls om vad min tärna skulle ha på sig. Ville att hon skulle vara bekväm så hon fick välja fritt. Men om jag hade valt så hade jag dels valt en ganska "enkel" klänning, det vill säga med få detaljer. Och om det skulle vara detaljer hade jag låtit en detalj lysa för sig själv. Till exempel denna klänningen. Hade det varit en helt ren klänning hade det kanske inte gjort något med det blanka tyget. Eller om det bara varit rosor över bysten så hade det kanske varit jättesöt. Men för mycket av det goda blir för mig bara rörigt.

    Om jag skulle ha haft flera tärnor hade jag också funderat på om alla verkligen ska ha samma klänning. Vi är byggda olika och den modell som är fin på mig kanske inte alls är fin på dig osv. Nu finns det ju flera kinaföretag och liknande som syr upp sina modeller i alla färger. Jag hade då i stället valt en färg och sedan hade tärnorna fått välja den modell som de kände sig mest bekväma i.

    Så, det var morgonens ärliga inlägg. Jag vill absolut inte dissa ditt klänningsval men du frågade vad vi tyckte jag det var ingen klänning för mig helt enkelt.

     

  • goli

    Tycker det e en jättefin klänning. Att det e ett blankt tyg gör inte så mycket, tvärtom, det e ju ändå brudtärneklänningar till ett bröllop, dessutom e det ett nyårsbröllop! Måste ju vara något utöver det vanliga och skilja sig från resten, precis som brudklänningen. Har sett många enkla tärnklänningar som har varit sisådär men den här var riktigt fin! Skrattande

  • LyckligaBruden

    Jag tycker inte de var fina alls om jag ska vara ärlig.  Det händer liksom för mycket, de där rosorna på sidan, rysch-pysch (kallar jag det) på överdelen, en jätterosett och sen att det är veckat i ryggen, nej den är too much för min smak. Jag tycker att en fin drapering räcker alldeles utmärkt, kanske med stenar/pärlor på överdelen så att det blingar lite.

    Det viktigaste är ju att du och tärnorna är nöjda!

    Men färgen är jättefin!

Svar på tråden Vad tycker ni om dessa tärnklänningarna?