• Stiftsjungfrun

VARNING för att köpa din klänning genom Twink

Jag vill varna alla blivande brudar för brudklänningsbutiken twink.

Jag köpte men brudklänning av dem. Försläljarna och vd:n angav att klänningarna var i siden till priset 10.000 kr.

När jag fick min klänning var den i 100% polyester och då hade jag trots det skrivit in i beställningsformuläret  att materialet ska vara sidensatin. Jag har frontat butiken och de hävdrar att klännningen i siden skulle kosta ytterligare 4000 kr i siden.

Jag har haft tre väninnor i butiken och de har fått samma information: klänningarna är i siden till 10.000 kr

Dessutom är de väldigt otrevliga. Så kära blibvande brudar. Beställ er polyesterklänning från någon annan.

Detta är nu uppe i allmänna reklamationsnämnden och konsumentvägledaren i Stockholm har lovat mig ett mycket positivt resultat!

Någon annan som köpt av dem? Hör gärna av er till mig. Man kan kräva mellanskillnaden tillbaka, dvs 4000 kr!

• Svar på tråden VARNING för att köpa din klänning genom Twink
  • Karin424

Håller med helt detta är riktigt fulspel. Att Twinks säljare säger att klänningarna är i siden fast de ølevereras i polyester är ett fall för konsumentverket. Har upplevt samma sak med Twink.

• CoG

Är TS här och första inlägget skrivet av samma person?

I en annan tråd om samma butik skriver Karin424 precis samma sak som TS i den här tråden, ordagrant.

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3626182.html

Inte för att det spelar någon roll för mig, men det ser lite knas ut att svara på sitt eget inlägg.

• Biographic

Haha, lite kul. Är det samma person? Konstigt med två nick. Men ja, det verkar som man ska akta sig från dom!

Svar på tråden VARNING för att köpa din klänning genom Twink