• Brudif­ramtid­en
    Äldre 24 Oct 07:31
    3759 visningar
    6 svar
    6
    3759

    Var önska presentkort på resa?

    Nästa år när vi gifter oss kommer vi att önska oss presentkort på resa. Vi vill antagligen till Grekland men kommer inte att åka förrän året därpå. Vilka är bäst att åka med? Känns som det är bra att bestämma innan om man ska önska sig presentkort hos något specifikt resebolag. Vi kommer att ha barnen med som på resan kommer att vara 6 och 8. Var i Grekland är det bäst? All inclusive eller inte?

  • Svar på tråden Var önska presentkort på resa?
  • Sofiii­z
    Äldre 24 Oct 08:41
    #1

    Vi tog Resia just för att de har ett kontor nära oss.
    Så jag vet inte om de har sån stor betydelse, men jag vet att via Ticet så kan man själv boka reguljärflyg och använda resechecken via dem. Så där behövde man inte åka charter om man inte ville de.

  • maxmam­ma
    Äldre 24 Oct 10:37
    #2

    Välj ett resebolag ni känner er bekväm med o önska  presentkort på det företaget eller önska reda pengar om  ni har svårt o välja resebolag.

    Har dock aldrig varit i grekland med på sätt o vis är väl all inclusive ganska bekvämt när man har barn med sig o inte kan gå flera mil för o leta en trevlig restaurang.

    Men samtidigt så blir man ju bunden till den  mat som erbjuds på hotellet o det kanske kan bli lite enformigt i längden om de inte har så stor variation på menyn.

    Vet inte vad som är bäst för er, o sist jag var utomlands så var det bara jag o m2b utan barnen så vi valde bara att ha frukosten på hotellet o lunch o kvällsmat gick vi på olika restauranger och åt.

    När vi åker i slutet av våren 2013 ska vi ha barnen med oss och de är då 15½ år 10½ år och 4år då kommer vi nog välja all inclusive, har dock ej bestämt resemål än. 

  • Äldre 24 Oct 10:40
    #3

    Jag skulle valt att önska presentkort på Ticket eftersom dom sedan bokar via Ving, Resia osv...
    Så om ni väljar Ticket så låser ni er i princip inte vid ett enda bolag alltså 

  • Äldre 24 Oct 10:44
    #4

    Just ja, i slutänden åkte vi till Rhodos / Faliraki och bodde på Sentido Apollo Blue. Men det är Ving som arrangerar resorna dit. (Bokades hos Ticket)
    Vi valde rum med egen pool och all inclusive.
    Maten var jättebra, rummet var ok och poolen var helt underbart härlig. Hotellet ligger på stranden så det är bara att knalla ner dit när man tröttnat på att bada i poolerna. 

    Om ni väljer all inclusive så är ett stort tips att se till att värdet på maten är sånt att ni med gott samvete kan strunta i att äta på hotellet någon dag och gå någon annan stans i stället.
    Om tillägget för all inclusive är för högt så vill man ju inte betala för mat någon annan stans och då låser man sig så mycket till hotellet... 

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 24 Oct 18:17
    #5

    Tack för svar! Vi har i princip inte rest alls därav frågan, har ingen koll alls på vad som är bäst!


     


    Erfarenheter av Grekland`med barn,någon?

  • CoolJe­n
    Äldre 24 Oct 19:05
    #6

    Vi kommer att önska från Ticket så kan vi välja precis vad ekonomin tillåter. Kanske bara en weekend i närheten, en charter i europa eller en långresa.

Svar på tråden Var önska presentkort på resa?