• Anonym (Oroli­g & ledsen­)
    Äldre 23 Oct 00:32
    1927 visningar
    7 svar
    7
    1927

    Hur ska jag hantera detta?

    Jag har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera, så jag ville både ventilera lite och kanske be om lite råd. 

    För att försöka göra en lång historia kort(blir nog långt ändå):
    Jag har en underbar släkting som varit som en syster/mamma/bästa vän för mig enda sen jag var liten och hon är en av de viktigaste personerna i mitt liv. Sen några år tillbaka är hon gift med en man och de har ett litet barn som också blivit extremt viktig för mig. Mitt problem är mannen, min pappa gav honom ett arbete på sitt företag när han behövde ett arbete, och denna person sätter sig själv på en piedestal och anser sig alltid ha rätt. Jag ställer alltid upp för dem när de behöver hjälp och finns där för min släkting i vått och torrt. Mannen har väldigt många gånger talat illa om min pappa och hans företag inför mig och detta talade jag nyligen om i ett mail gjorde mig väldigt ledsen. Självklart får han tycka vad han vill, men jag vill inte att han ska tala om det i min närhet.
    Detta mail då jag lugnt och stilla talade om situationen kunde han inte hantera, utan skrev ett arg mail tillbaka då han i princip kallade mig dålig förebild för hans barn. Min släkting däremot har alltid varit otroligt glad och tacksam att jag finns där för henne och barnet, och säger aldrig något dåligt till mig.  

    Så nu känner jag mig otroligt ledsen över situationen och vet inte hur jag ska hantera det?  

  • Svar på tråden Hur ska jag hantera detta?
  • Sessan­6
    Äldre 23 Oct 00:37
    #1

    Vet hon om det? Vet din pappa om detta?


    Eller det är inget som du vill dela med dig till dem?


    Det var en väligt jobbig och tråkig situation, sorry jag säger det men sånna personer som håller på så tål jag inte. Hur kan man säga så om en som varit så snäll och tagit in han på sitt jobb? Jag förstår inte det.


    Har du ingen nära vän som du kan snacka av dig hos, som du vet att du kan lita och inte för det vidare?


    Hoppas det löser sig.


    Tänker på dej


    Kram Sessan


    blomma

  • Anonym (Oroli­g & ledsen­)
    Äldre 23 Oct 00:55
    #2
    Sessan6 skrev 2012-10-23 00:37:42 följande:

    Vet hon om det? Vet din pappa om detta?


    Eller det är inget som du vill dela med dig till dem?


    Det var en väligt jobbig och tråkig situation, sorry jag säger det men sånna personer som håller på så tål jag inte. Hur kan man säga så om en som varit så snäll och tagit in han på sitt jobb? Jag förstår inte det.


    Har du ingen nära vän som du kan snacka av dig hos, som du vet att du kan lita och inte för det vidare?


    Hoppas det löser sig.


    Tänker på dej


    Kram Sessan


    blomma


    Tack för svar! 
    Släktingen vet ännu inget om detta, men hela min familj vet och håller med mig till 100 %, de har fått se hela konversationen och min pappa har haft stora problem med honom medan han arbetade där. Jag förstår inget heller, bara gör mig så ont att det är såhär. Jag älskar det barnet som mitt eget i princip, så jag förstår inte alls. Kan inte förstå vad som gör mig till dålig förebild alls. Visst, jag är ju inte heller perfekt, men jag vet att jag absolut inte är dålig för barnet, h*n älskar mig och jag är i princip en av hennes favoriter. 

    Ja, ville mest bara skriva av mig lite, har svårt att släppa detta och vill inte prata ihjäl någon stackars vän/stackars pojkvän. Och här inne på BT kan jag inte tänka mig att han någonsin skulle hänga, så det kändes som ett bra ställe. 

    Tack så mycket! 
    Kramar 
  • Sessan­6
    Äldre 23 Oct 13:40
    #3

    Jag förstår fortfarende inte hur han kan göra så för din pappa som har ställt upp för honom med att ta in honom i hans företag.


    Hur har du bestämt dig? Ska du berätta för din släkting??


    Finns här för dig om du vill prata!


     


    Många kramar till dig!


    Sandra

  • Alylly­ra
    Äldre 23 Oct 13:50
    #4

    Jag tycker inte att du ska ta åt dig av vad han säger i ilska. Han vet nog också om att du älskar barnet och är en bra förebild, han slog nog till där han visste att det skulle ta som bäst... Skaka av dig det, och visa istället med handlingar att du är ett tillskott i barnets liv!

  • Anonym (Oroli­g & ledsen­)
    Äldre 23 Oct 14:48
    #5
    Sessan6 skrev 2012-10-23 13:40:40 följande:

    Jag förstår fortfarende inte hur han kan göra så för din pappa som har ställt upp för honom med att ta in honom i hans företag.


    Hur har du bestämt dig? Ska du berätta för din släkting??


    Finns här för dig om du vill prata!


     


    Många kramar till dig!


    Sandra


    Inte jag heller, min pojkvän har många gånger när vi träffat dem reagerat på att mannen anser sig kunna klara av att hantera ett företag mycket bättre än min pappa osv. Då ska tilläggas att min pappa har skapat sitt företag från grunden(nu över 20 år sedan).. suck, självinsikt? Känns lite omoget att bete sig så här, speciellt eftersom jag är rätt ung och han är runt medelåldern ungefär. 

    Mina föräldrar tycker att jag ska prata med min släkting, förklara att detta har hänt och att jag hädanefter kommer hålla mig ifrån deras hem ett tag, men att jag gärna fortsätter att hjälpa och umgås med henne och barnet fast utanför hemmet. 

    Tack så mycket Sandra, känns skönt att bara kunna slänga ur sig och diskutera när alla personerna är "anonyma". 

    Kramar
  • Anonym (Oroli­g & ledsen­)
    Äldre 23 Oct 14:54
    #6
    Alyllyra skrev 2012-10-23 13:50:43 följande:
    Jag tycker inte att du ska ta åt dig av vad han säger i ilska. Han vet nog också om att du älskar barnet och är en bra förebild, han slog nog till där han visste att det skulle ta som bäst... Skaka av dig det, och visa istället med handlingar att du är ett tillskott i barnets liv!
    Nej, jag vet. Försöker att bara ignorera det, men känns bara trist när jag funnits där enda sen barnet var 2 dagar gammal och innan dess fanns jag där för min släkting sen jag var liten. Vet inte hur jag ska tolka mailet han skrev riktigt, men jag kunde i alla fall utläsa att det var mycket nedvärderande mot mig och min ålder. 

    Tråkigt hur det kan bli.. 

    Tack för svar Alyllyra!
  • Anonym (Oroli­g & ledsen­)
    Äldre 26 Oct 13:32
    #7

    Har nu berättat för min släkting, hon tyckte själv att det är trist att det är som det är. Min mamma berättade för min mormor om mejlet jag skrev till min släktings man, hon tyckte att det var bra gjort av mig, så det känns ju skönt att ha folk bakom sig även fast situationen är jobbig. Passade barnet åt dem, hon var här några timmar extra eftersom jag föredrog att min släkting skulle hämta. Men den lilla flickan gör mig så glad så det gjorde ju absolut ingenting. 

Svar på tråden Hur ska jag hantera detta?