• Anonym (Orolig & ledsen)

    Hur ska jag hantera detta?

    Jag har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera, så jag ville både ventilera lite och kanske be om lite råd. 

    För att försöka göra en lång historia kort(blir nog långt ändå):
    Jag har en underbar släkting som varit som en syster/mamma/bästa vän för mig enda sen jag var liten och hon är en av de viktigaste personerna i mitt liv. Sen några år tillbaka är hon gift med en man och de har ett litet barn som också blivit extremt viktig för mig. Mitt problem är mannen, min pappa gav honom ett arbete på sitt företag när han behövde ett arbete, och denna person sätter sig själv på en piedestal och anser sig alltid ha rätt. Jag ställer alltid upp för dem när de behöver hjälp och finns där för min släkting i vått och torrt. Mannen har väldigt många gånger talat illa om min pappa och hans företag inför mig och detta talade jag nyligen om i ett mail gjorde mig väldigt ledsen. Självklart får han tycka vad han vill, men jag vill inte att han ska tala om det i min närhet.
    Detta mail då jag lugnt och stilla talade om situationen kunde han inte hantera, utan skrev ett arg mail tillbaka då han i princip kallade mig dålig förebild för hans barn. Min släkting däremot har alltid varit otroligt glad och tacksam att jag finns där för henne och barnet, och säger aldrig något dåligt till mig.  

    Så nu känner jag mig otroligt ledsen över situationen och vet inte hur jag ska hantera det?  

  • Svar på tråden Hur ska jag hantera detta?
  • SkövdeSophie

    Tuff situation. Har du pratat med din släkting om hennes mans brev?

  • Anonym (Orolig & ledsen)
    SkövdeSophie skrev 2012-10-23 09:22:41 följande:
    Tuff situation. Har du pratat med din släkting om hennes mans brev?
    Inte ännu, funderar på att göra det snart, för att berätta att jag inte vill vara hemma hos dem när han är där. Men vill heller inte att hon ska behöva hamna emellan. 
Svar på tråden Hur ska jag hantera detta?