• Victoria F

Ni som hade egna löften, hur gjorde ni?

Jag och min blivande ska ha egna löften vid vår borgerliga vigsel. Har så smått börjat skriva ihop ett utkast! Nu undrar jag hur ni gjorde som hade egna löften, lärde ni er utantill? Eller hade ni en fusklapp? Och var gömde ni den, i så fall??! Jag är rätt bra på att lära mig saker utantill i vanliga fall, men är också väldigt lättrörd och sitter och blir tårögd bara nu när jag tänker på att uttala dessa ord till min underbare blivande man. Risk för minnesförlust och storgråt, alltså...hjälp! Flört

• Svar på tråden Ni som hade egna löften, hur gjorde ni?
  • Godis

Hänger på här. Gifter oss om drygt 2 veckor. Sitter o påtar med mitt löfte men jag tycker det e supersvårt. Har plockat lite här o där men har svårt att få det att gå ihopa.
    Jag kommer att ha fusklapp men försöka att memorerar den, för det är inte så romantiskt att titta ner i ett papper när man säger det (tycker jag iaf) 

• Tokig

Ja du... hur gjorde vi?

Jag kan bara tala för mig själv. Jag övade, och övade och övade. Och när jag väl tyckte att jag kunde löften fram- och baklänges. Då övade jag lite till. Jag läste de högt för mig själv när jag duschade, när jag satt på tåget, när jag stod i hissen, innan jag somnade... ja, du förstår.
    Sitter de tillräckligt väl så är det lättare att säga dom när man är nervös.
    Men... timmarna innan kändes det som en riktigt dålig idé. Jag glömde min fusklapp hemma så jag hade ingen plan B om jag fått en black-out. Men det gick jättebra. När jag stod där och såg min M2B i ögonen så var det egentligen ganska enkelt. Löftena var ju bara i ord vad jag kände och känner... så det flöt på. Min make tappade dock bort sig och tvingades använda sin fusklapp men det gjorde ingenting.  

Husmorsknepet är annars att använd nässpräy, helst sån där för både täppa och rinsnuva. Det gör att ni undviker fulgråten (snor etc.) och det blir finare "Hollywood-tårar".

Jag fick hjälp av fina människor här på BT när jag skrev mina löften: www.brollopstorget.se/Forum-7-101/m4220260.html 

och här är "facit" www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m4234556.html

LYCKA TILL!!!!

• Godis
    Tokig skrev 2012-10-22 20:38:12 följande: 
    Husmorsknepet är annars att använd nässpräy, helst sån där för både täppa och rinsnuva. Det gör att ni undviker fulgråten (snor etc.) och det blir finare "Hollywood-tårar".
    Suveränt tips!!!
  • Tokig
    Godis skrev 2012-10-23 20:58:37 följande:
    Suveränt tips!!!
    Hehehe... ja, det räddade mig på min bröllopsdag.
Svar på tråden Ni som hade egna löften, hur gjorde ni?