• Augusta75

    Vit/ivory korsett i spets?

    Jag har letat efter en vacker vit korsett i spets med avtagbara axelband. Verkar helt omöjligt att hitta något som faller mig i smaken, tycker att utbudet är uselt.. Såg i senaste Bröllopsmagasinet korsetter från Poirier men hittar ingen information om återförsäljare och googlandet ger inte så mycket heller. Har försökt hitta något av Chantelle, Passionata, La Perla, Valisere etc. Agent Provocateur har några exklusiva för 900 € men jag lägger högst 2 500 kr på underkläderna. Tips - någon?

  • Svar på tråden Vit/ivory korsett i spets?
  • Sara 120707

    Först måste du svara på om det är en "riktig" korsett du letar efter eller en "hobby"korsett som jag brukar kalla dem



    En riktig korsett är en sådan med stålskenor medans en hobbyvariant mer har som syfte att vara dekorativ och brukar ha plastskenor.


     

  • Augusta75

    De flesta bustiers, korsetter och torseletter verkar ha fått ett gemensamt namn, därav skrev jag korsett. Vill som sagt helst ha en i spets och de brukar antingen ha tunna metallskenor eller plastskenor, kallades tidigare för torseletter.


    Bifogar bilder på plagg som jag skulle kunna tänka mig, de ska inte vara för ryschiga för att inte försämra klänningens passform.


     

  • sanna88

    Dom har även på bonprix liknande de bilder du la ut

Svar på tråden Vit/ivory korsett i spets?