• TessanS

    New York 2013

    Några fler som skall gifta sig i NYC nästa år? Här kan vi dela med oss av tips på hotell, restauanger, frisörer, fotografer och allt annat! 

    Själv undrar jag om det är någon som sitter inne på ett riktigt bra hotelltips då boendet inte är något vi är villiga att tumma på! 

  • Svar på tråden New York 2013
  • MH2014

    Ska inte gifta mig då men kan tipsa om att hyra "någons" lägenhet istället för hotell! Finns sidor man kan finna det, tror tom Blocket har börjat med det...kan ju vara ett alternativ OM inte det är viktigt att ha roomservice ;)

  • New York maj2013

    Hej! Kul att ni ska gifta er och extra roligt att ni valt new york precis som vi! Vi ska gifta i maj! När ska ni gifta er?? Vi kommer att bo på new york Hilton . Har du ngt tips på restaurang och hårfrissa?

  • PippiL8

    Hej tjejer!
    Jag och min sambo är mitt i planeringen av vårt NY-bröllop som kommer bli i augusti i år. Alla håller på och bokar flyg och hotell och jag har kontaktat vigselförrättare och fotograf. Själva vigseln kommer vara någonstans i Central park men sedan har vi inte kommit längre i planeringen.  Var ska ni ha vigseln?
     

  • Emmgus
    Hej
    Vi ska med gifta oss i NY i juni =) För vår del blir det i Central Park, håller på att bestämma exakt plats nu. Tips och ideér tas gärna emot =)
  • PippiL8

    Nu börjar saker och ting falla på plats. De flesta av gästerna har bokat. Vi verkar bli runt 20 personer så det känns kul att så många ville följa med. Vigseln blir den 9/8 i Ladies pavilion, Central park och park permit för platsen är fixat av vigselförrättaren. Hon heter Sarah Ritchie och verkar bra. Fotografen Michael Skoglund är också bokad och det känner jag mig så glad för. Han är visserligen rätt dyr men jag ääälskar bilderna på hans hemsida och det är många som rekommenderar honom, inte bara svenskar utan även flera amerikanska vigselförrätare jag har tittat på. De stora frågetäcknen som är kvar är restaurang och florist. Tips på det välkomnas :)

  • BigAppleBride

    Hej alla NY-brudar! Jag och min blivande man (!) gifter oss i Central Park den 17 september. Vigselförrättare och fotograf är i princip (beslutsångest på allt, herregud alltså) bestämt men behöver hjälp med blommor, hår och make up. Hur ska ni andra göra? Skulle kunna fixa allt själv men skulle vara skönt att slippa tänka på det, är nog tillräckligt stressad ändå den dagen :)

Svar på tråden New York 2013