Ar din ring forsakrad?
Har ni separat forsakring for ringen/ringarna, eller har ni lagt till det pa hemforsakringen? Vad kostar eran ring och hur mycket betalar ni i forsakring for den?
Har ni separat forsakring for ringen/ringarna, eller har ni lagt till det pa hemforsakringen? Vad kostar eran ring och hur mycket betalar ni i forsakring for den?
Vi har lagt det på hemförsäkringen. Även sambons morgongåva (exklusiv klocka) ligger på hemförsäkringen.
Nä. Vi fick ett års försäkring på köpet från butiken, men jag misstänker att det är som med elektronikprylar, att försäkringarna de säljer på en i affären är mer eller mindre värdelösa och bara täcker sånt som hemförsäkringen ändå täcker.
Nu har jag inte heller nån tokdyr ring, mina ringar kostade väl runt 3-4000:- styck. Har man en väldigt dyr ring kan det ju vara bra att sätta sig in i vad ens hemförsäkring täcker, under vilka omständigheter, hur stor självrisken är osv, och se om det skulle vara meningsfullt med en extra försäkring - och om den butiken erbjuder i så fall täcker behoven.
Jag har min på försäkring, den kostade 10.000 kr och jag är INTE en van ringbärare så jag ville verkligen ha en försäkring utifall jag skulle råkas slå bort nån sten eller nått när jag inte är van ring. Men visste inte att det gick att ta på hemförsäkringen??
Hemförsäkringen täcker våra ringar så vi har inte gjort något tillägg eller liknande.
hemförsäkring brukar täcka upp till ett visst belopp. Vi fick med smyckesförsäkring (allriskförsäkring) när vi köppte vår ring hos Anders Fors, http://vigselring.nu/vigselringar/ . Fördelen med en försäkringen var att vi är garanterade att få tillbaka samma ring om vi blir av med den. På hemförsäkringen så kan man bli hänvisad att köpa nån annanstans och massa olika avdrag. Man måste kolla me sin hemförsäkring först innan skadan sker.
Näpp, ingen är försäkrad.
Det där har jag noll koll på :)
Vi kommer inte ha någon försäkring. Våra ringar kostade totalt 7500kr så skulle en komma bort så är det inte direkt någon ekonomisk katastrof. Försäkringarna täcker ju inte affektionsvärdet av att ha den ring som faktiskt var med vid vigseln så det känns inte lönt med någon försäkring extra försäkring.
har en drulleförsäkring som täcker även smycken
Min ring kostade ca 13000 kr. Men när jag ringde vårat försäkringsbolag så sa dom att ringen täcks automatiskt av våran hemförsäkring.
försäkringen på www.vigselring.nu gäller upp till 100.000,- och de kan även i vissa fall försäkra upp till 200.000,-.
Ringarna täcks av hemförsäkringen, dock bara upp till ett visst belopp, som kan variera mellan olika bolag. Det kan dock vara bra att komplettera med en drulleförsäkring. Min ring överstiger hemförsäkringens belopp, så jag har tecknat en sk specialförsäking. Den kan ta ett tag att få igenom eftersom exempelvis Trygg Hansa (som jag har) har en specialgrupp som går igenom och beviljar specialförsäkringar (min tog två månader att få igenom (trots att de lovade att det bara skulle ta två veckor)), så var ute i god tid om ni ska ut och resa.