• zoooda
    Äldre 17 Oct 19:52
    2868 visningar
    7 svar
    7
    2868

    blommor till håret?

    tips på hållbara blommor till vinterbud.. gerbera, ranunkel? hur fäster man in dom.. bara att "sticka in" o få fast på nå sätt? 
    :) 

  • Svar på tråden blommor till håret?
  • Äldre 17 Oct 20:19
    #1

    Hej ! Hållbara blommor är nejlikor, kryssantemum ,germini mm . Vad kommer du ha för blommor i brudbuketten? :) i butiken där jag jobbar så kortar vi av blomman och fäster den sedan i ståltråd och gör 1 ögla på varje sida om blomman där man sedan fäster hårnalar för att få fast dem i ditt hår :) de borde alla florister kunna göra:)

  • zoooda
    Äldre 17 Oct 20:25
    #2

    ska beställa brudbuketten i veckan.. men iaf gerbera/germini vill jag ha.. o rannunkler.. i övrigt har jag inga bestämda åsikter..  har inte helt bestämt frisyr än heller men det orndar sej väl ;)

  • Äldre 17 Oct 20:32
    #3

    Låter fint :) kommer ni att vara mycket utomhus ? Då kan de vara värt att välja köld tåligt blommor :) ja varianten med hårnålen funkar till alla frisyrer:)

  • zoooda
    Äldre 17 Oct 20:44
    #4

    vilka är köldtåliga? vi kommer vara en del ute.. iaf för ftografering osv.. 1a dec kan ju vädret vara lite hur som..

  • Äldre 17 Oct 21:01
    #5

    Inga blommor gillar minusgrader om man inte väljer julrosor eller liknande vinterblommor. Om det inte är jättekallt, ung 5 grader så klarar sig alla blommor då de är den normala temperaturen i kylen ung:) om de bara är ett litet tag ni tänkt vistas ute så tror jag inte de ska vara någon fara, ett tips är att lägga fotograferingen efter vilsen för att vara säker på att inget händer:) Jag skulle föreslå blommor som är rätt fasta i formen , så ifall de får frostskador så rasar dem inte ihop:) exempelvis nejlika, ros , ranunkel borde funka:)

  • zoooda
    Äldre 17 Oct 21:09
    #6

    tack för tipsen! vi ska iofs fotograferas innan vigsel men man behöver ju faktiskt inte ha med blommorna på ute-bilderna.. blomman i håret får man väl ha en i reserv för i värsta fall... frisören är en kompis som även ska på bröllopet så hon kanske kan rädda isåfall!

  • Äldre 17 Oct 21:15
    #7

    De var så lite så :) de låter som en bra idé, om dem bara vistas ute ett kort tag så behöver du inte va orolig, och även om dem skulle köld skadas så syns de på allra flestablommor först dagen efter :P

Svar på tråden blommor till håret?