• FruNovember

    Vad tror ni- kan man sy om den här?

  • Svar på tråden Vad tror ni- kan man sy om den här?
  • FruNovember

    Men åh, enter.. :P

    Letar efter något som jag kan ha mellan kyrkan/ festlokalen
    och på en rundvandring (45 min)
    Hittade den här www.bonprix.se/produkt/jacka-cremevit-935607/&quantity=1&cart=1&pBackUrl=http%3A%2F%2Fwww.bonprix.se%2Fcart.htm&sourceShop=5284&sourcePageClick=basket_aendern och tycker att den ser ganska passande ut,
    men jag skulle vilja sy om den, typ klippa den under sista knapp-paret..
    Någon sykunnig som vill tro något om möjligheten? :)

  • Chicita

    Det är ju en söm strax under midjan (om man tittar på vänster sida av bilden (modellens högra sida alltså). Så nog "bör" det gå.
    Frågan är väl hur bra det blir då volangkanten inte kommer att följa med runt utan blir bryskt avslutad om du inte ska sprätta upp framkanten och göra om väldigt mycket mer än bara längden 

  • FruNovember

    Chicita, du är så himla bra!
    Det tänkte jag ju inte ens på- kanske blir det 
    inte alls bra, jag såg också den sömmen och tänkte; bá köör! ;P
    Kanske ska strunta i den då, var ju så sjukt billig, så det var synd!

  • Chicita

    Den var ju billig som sagt... Så jag skulle nog ha tagit hem och testat den. Vik in nedre delen och se hur det ser ut helt enkelt Glad

  • tinaalpfält

    Dock finns det ingen spets i ärsluten så det gör kanske inget om det inte finns i nederkanten. Sen är ju frågan om det kommer att märkas oavsett med en brudklänning under Skrattande

  • FruNovember
    Chicita skrev 2012-10-17 18:28:24 följande:
    Den var ju billig som sagt... Så jag skulle nog ha tagit hem och testat den. Vik in nedre delen och se hur det ser ut helt enkelt Glad
    Ja, hittar jag inget annat som är sådär klockrent
    så tar jag och chansar faktiskt :)
    tinaalpfält skrev 2012-10-17 18:39:51 följande:
    Dock finns det ingen spets i ärsluten så det gör kanske inget om det inte finns i nederkanten. Sen är ju frågan om det kommer att märkas oavsett med en brudklänning under Skrattande
    Helt klart en bra poäng- det är inte så mycket som stjäl uppmärksamheten från
    gräddbakelsen egentligen..
    Dessutom är det ju så korta stunder jag kommer att ha den på mig,
    så det kanske inte är sådär jätteviktigt.. :P
Svar på tråden Vad tror ni- kan man sy om den här?