• fiskin
    Äldre 17 Oct 14:06
    2734 visningar
    4 svar
    4
    2734

    "Inmaschlåt" på utomhusvigsel, vad ska ni ha/har haft?

    Dax för bröllop i juni 2013 och jag lurar lite på vad man ska ha för inmarschlåt för utomhusvigsel... Vad har ni haft för låt eller tänker er att ha? Jag har ingen som helst aning, mer än att den "traditionella" inmarschen inte kommer spelas...


     


    Förslag?


    ~crea diem~
  • Svar på tråden "Inmaschlåt" på utomhusvigsel, vad ska ni ha/har haft?
  • Tokig
    Äldre 17 Oct 14:57
    #1

    Vi kom till vigselplatsen via en flotte på sjön... då spelade en saxofonist hela vägen. När vi sedan kom i land så spelade bandet Visa vid Vindens ängar, instrumentalt och det blev vår ingångslåt. Blev jättebra.

    Saxofonen kan du höra om du söker på Covered with what på facebook och kollar deras videoklipp.

    Jag har förresten berättat om vårt bröllop här www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m4234556.html

  • Silme
    Äldre 17 Oct 16:40
    #2

    Vi hade utomhusvigsel i augusti med en tvärflöjtist och gitarrist som stod för musiken. När vi gick fram till gästerna/vigselförrättaren (vi kom innifrån slottet vi skulle ha middagen i) spelade de "In Dreams" från Sagan om Ringen och när vi gick "ut" (alltså tillbaka in i slottet) spelade de "Across the stars" från Star Wars.
    Vi är väldigt filmintresserade båda två och hade därför i princip bara filmmusik på vigseln. Glad


  • tinaal­pfält
    Äldre 17 Oct 18:43
    #3

    När vi gifte oss häromveckan hade vi spelmusik i form av Zanarkand (av Nobuo Uematso) från final fantasy X...min man är mycket spelintresserad kan man säga. I slutet fick jag välja och då blev det för kärlekens skull av Ted Gärdestad. 

  • Äldre 13 Apr 13:56
    #4

    Hej! 
    Håller på att välja inmarschmusik till mitt utomhusbröllop, men funderar på hur lång inmarschen ska vara? Vill ha antingen enya-only time eller bruno mars- marry you. Men hur lång kan inmarschen vara utan att det blir för jobbigt för gästerna att vänta? Tänkte ha en eller två tärnor med marshalkar som går in innan mig och mannen. Hur tänker ni? hur lång inmarsch tänker ni ha? 

Svar på tråden "Inmaschlåt" på utomhusvigsel, vad ska ni ha/har haft?