• Lus

Samma musik som förra bröllopet.. ?

Jag har en fundering; ända seda jag var liten, liten har jag fantiserat om att in- eller utgångsmarschen ska vara Pacelbel -canon in D. Och så hände det, mitt livs kärlek friade och hela bröllopsplaneringen har tagit full fart.

Min blivande har varit gift förut, dock länge sedan och knappt ett år (sorlig historia)..anyway... och nu har vi kommit till musiken.. det visade sig att de spelade pachelbel på deras bröllop. Känns lite konstigt att använda samma låt, men han säger att vi absolut ska ta den låten om jag vill det, för honom spelar det ingen roll, han vill bara att det ska kännas perfekt för oss båda ("och så länge jag är glad så är han glad")

Vad tycker ni? jag älskar den musiken och för mig är musiken väldigt viktig, men blir det inte konstigt om alla gäster på hans sida känner igen musiken från förra bröllopet? eller är jag bara överkänslig? =/

• Svar på tråden Samma musik som förra bröllopet.. ?
  • L och J

personligen skulle jag inte gillat det.. skulle kännas underligt.
    Men de e bara ni som kan komma fram till vad som funkar för er. Hans gäster kanske känner igen den och reagerar, men om ni inte gör en grejj av det så kan det funka. men det vet bara ni.  

• Alyllyra

Är det här rätt låt? 
    ">

Känns som en ganska typisk ingångslåt tycker jag. Hur länge sen var det din m2b gifte sig? Tror du att alla gäster minns vilken låt de hade då?

Även om de känner igen låten så kanske de inte associerar den till just din m2b's förra bröllop. De kanske bara tänker "Åh, den här låten som är så fin" eller "Varifrån känner jag igen den här?" alternativt "Titta vad vackra de är tillsammans". Så jag tror inte du ska oroa dig så mycket för det.
    Om någon känner igen den och kommer på varfr och sedan frågar någon av er om det så kan ni väl förklara som det är. Och tycker de att det är konstigt får det stå för dem. 

Svar på tråden Samma musik som förra bröllopet.. ?