• Anonym

    Treoberoende...någon mer?

    Jag tycker nästan att det är lite pinsamt att erkänna...men jag har blivit beroende av vanliga treo-tabletter. Äter ca 4-6 tabletter om dagen o har gjort så de senaste 3-4 åren. Kanske nåt kortare uppehåll...

    Jag äter dessa för att jag från början hade huvudvärk och det har jag dagligen fortfarande..men ibland tar jag dom nästan i förebyggande syfte och för att jag liksom ska "komma igång" på morgonen tex...

    Jag har bestämt mig för att sluta och har äntligen fått hjälp...fick remiss till en neurolog o ska få en tablett utskriven av hoom som ska lindra de värsta symtomen jag kan få när jag ska sluta. Han var även beredd att sjukskriva mig under tiden, men jag vill jobba o hoppas att det kommer funka. Annars får jag lov att sjukskriva mig. Det måste funka nu, jag vill inet äta tabletter längre och jag vill så gärna vara fri från denna ständiga huvudvärk!!
    Jag förstår ju att huvudvärken jag har nu även är kopplad till treon...sk läkemedelshuvudvärk.

    Anledningen till varför jag startar denna tråd är för att jag undrar om det finns fler i min sits, som kan ge råd o stöd under tiden? För jag har en känsla av att jag kommer behöva det!!

  • Svar på tråden Treoberoende...någon mer?
  • Aniara4

    Jag är tack och lov inte i samma situation, men jag vet att det är tufft, så jag hejar på dig! Det är ett jättestort första steg du redan har tagit i och med att du har bestämt dig för att sluta och sökt hjälp och sagt som det är, så du har säkert styrkan att genomföra det också!

Svar på tråden Treoberoende...någon mer?