• Bmw

Hur gjorde ni med piercingar?

Är nyfiken på hur ni som har piercingar i ansiktet gjorde på bröllopet. Valde ni att ta ut dem för dagen eller hade ni dem i som vanligt?

• Svar på tråden Hur gjorde ni med piercingar?
  • maxmamma

jag kommer att låta min mouche percing i överläppen sitta kvar o de två stavarna i tungan får oxå sitta kvar o lika så den i näsan.

kommer inte dölja mina tatueringar heller,  mina  tatueringar o piercing är JAG. älskar dem o kommer aldrig o gömma dem, kommer snarare fortsätta pryda min kropp med percing o tatueringar

och näe jag är inte en tjej på knappt fyllda tjugo, är 36 det är inget jag skäms förGlad 

• Chicita

Min näspiercing är en del av mig och min personlighet.
     Och tydligen är min personlighet så stor att vissa inte sett att jag haft en piercing fast dom jobbat med mig dagligen i flera år Tungan ute
    Så den var med. Jag valde att ha en liten "diamant" istälelt för min vanliga titanpärla bara.

• Sofiiiz

Min under läppen kommer sitta kvar, ska dock inhandla en med en "diamant"färgad pärla. Så den matchar ringen sen ;) nu sitter det en silver med grön sten.

• Emmalinnea

Har plockat ur mina nu ett år innan så det ska läka ihop, en i näsan,en i naveln och 5 i öronen ska få läka. Dom förknippar jag bara med min omogna sida så dom saknar jag inte ens nöjer mig med 2 hål i öronen det räcker bra :) min m2b tog ut sin i ögonbrynet och ur öronen för ett tag sedan också. 
    Vi ville inte att dom ska varamed på bröllopskorten dom känns inte så hemma på sådana kort.

• Sebastiána

Nu har ju inte jag några piercingar, men ni som har det, är det inte en del av er? Är ni inte stolta över dem? Om valt att pierca sig ska man väl stå för det och ha kvar piercingen på bröllopet?

• Sebastiána
    Chicita skrev 2012-10-14 22:20:45 följande:
    Min näspiercing är en del av mig och min personlighet.
    Precis! Det var så jag menade.
  • Sofiiiz
    Emmalinnea skrev 2012-10-15 09:07:18 följande:
    Har plockat ur mina nu ett år innan så det ska läka ihop, en i näsan,en i naveln och 5 i öronen ska få läka. Dom förknippar jag bara med min omogna sida så dom saknar jag inte ens nöjer mig med 2 hål i öronen det räcker bra :) min m2b tog ut sin i ögonbrynet och ur öronen för ett tag sedan också. 
    Vi ville inte att dom ska varamed på bröllopskorten dom känns inte så hemma på sådana kort.
    Då har man ju själv valt att lägga den delen av sin personlighet bakom sig. Och det är ju olika för alla varför man skaffar smycken av olika slag. Likväl tatueringar osv.
    Du var redo att ha en annan sida att visa utan piercingar, och känner man att det är nått man vill sluta bära så kan jag förstå att man väljer en tid att ta ut som passar. Som tex inför ett bröllop eller liknande.

Men för mig som de inte känns ovant/eller en omogen sida av mig. Tycker att bröllopskorten skulle se konstiga ut om de inte var med. DÅ de fortfarande är en del av mig.
  • Emmalinnea
    Sofiiiz skrev 2012-10-15 12:11:22 följande:
    Då har man ju själv valt att lägga den delen av sin personlighet bakom sig. Och det är ju olika för alla varför man skaffar smycken av olika slag. Likväl tatueringar osv.
    Du var redo att ha en annan sida att visa utan piercingar, och känner man att det är nått man vill sluta bära så kan jag förstå att man väljer en tid att ta ut som passar. Som tex inför ett bröllop eller liknande.

Men för mig som de inte känns ovant/eller en omogen sida av mig. Tycker att bröllopskorten skulle se konstiga ut om de inte var med. DÅ de fortfarande är en del av mig.
    Ja det är ju olika :) Jag har aldrig vart överförtjust i mina piercingar det var mest någon rolig grej man gjorde i kompisgänget när man var tonårig.
    Man ska göra  det som känns bäst för en själv! :)
  • L och J

Dom i ansiktet tog jag bort för några år sen, tyckte inte att det var snyggt eller "jag" längre.
    Hade i näsan och i underläppen.
    Den i tungan har jag i väldigt sällan, men den e kvar.

Men den i naveln är alltid i, annars känner jag mig "naken och exposed"  haha! 

• LitenSandra

Jag hade min ögonbrynspiercing i :) Som andra sagt så är den en del av mig.

• maxmamma

hm jag lyckas inte skruva bort titanpärlan i överläppen men skulle vilja det o sätta en vit sten där istället under bröllpet som matchar resten av smlyckena o vigselringen.

Som sagt jag är 36år men har haft piercingarna så många år så det skulle inte kännas som jag om de togs bort.

• amelian

Jag kommer ha min labret kvar på bröllopet och ha en kula med vit sten som matchar mitt halsband, hårspänne och vigselringen.

Jag har även 12mm hål i öronen och kommer då ha i ett par glaspluggar som jag fick i studentpresent. 
    http://www.bodyjewelleryshop.com/img/products/star-glass-flesh-plug.jpg

Däremot min septum (tjurring i näsan) hoppar jag över eftersom att det inte är något har i till vardags utan endast när jag känner att det är lite extra kul.  

Svar på tråden Hur gjorde ni med piercingar?