• Janica720

    vi har gift oss i smyg dikter..någon som har något bra?

    Vi har äntligen bestämt oss att gifta oss i magistraten i smyg, vi tänker bara ha våra 2 barn med oss..
    Nu tänker vi gå till en fotograf efteråt för att få bilder på oss, som vi sedan tänkte skicka i samband med alla julkort.

    hurudan dikt borde vi skriva.

    vi vet att vissa kommer att bli arga/besvikna men detta är det rätta beslutet för oss..

    hade tänkt mig nåt sånthär: Den 5 december blev vi fru och man. såhär långt har jag kommit men kan inte hitta på någonting mera, vi tänker inte heller ha en fest efteråt, vi vill ju kanske skriva nåt liknande som vi hoppas ni kan glädjas och småningom förlåta..hur ska vi skriva så att alla förstår?

  • Svar på tråden vi har gift oss i smyg dikter..någon som har något bra?
  • Chicita

    Den femte december blev vi två bara ett
    För oss var det något som kändes helt rätt
    Vår kärlek är vår, vi ville inte dela
    Hoppas ni inte tycker att vi fela'
    För några av er är detta en gåta
    Ni missade vigseln, kan ni oss förlåta
    Vi önskar er alla en riktigt God Jul
    Med familj och god mat och Kalle Anka-kul

     

  • Janica720

    Tack för hjälpen Chicita!

    Skulle du ännu kunna hjälpa mig med att hitta på en dikt där man inte ber om ursäkt..?
    Tänkte att kanske vi inte behöver be om ursäkt för att vi vill gifta oss på vårt sätt?

    Alltså, den 5 december i magistraten, vi har våra barn med och endast dom.

    Tack på förhand..

  • Chicita

    Jag tog med det eftersom du skrev att du hoppades att dom skulle förlåta.
    Jag trodde inte att platsen var så viktig heller eftersom ni gifte er i hemlighet därför tog jag inte med det heller.
    Men vi kan göra om den 

    Den femte december blev vi två bara ett
    För oss var det något som kändes helt rätt
    Barnen var med oss i Magistraten
    Efteråt firade vi med något gott på faten
    Vi önskar er nu alla en riktigt God Jul
    Med familj och god mat och Kalle Anka-kul

    Jag visste inte riktigt hur jag skulle få in det med att barnen var med och vart ni var.
    Men ni får väl ändra om det inte funkar Glad

     

  • Pillan

    Detta var ju lite kul att sitta och fundera på. Brukar aldrig rimma så resultatet får du ta med en nypa salt men du kanske kan använda något som lite inspiration.... Kärleken det viktigaste för oss är Vi därför nu varsin ring bär Den 5 dec fick vi varann Vi blev då fru och man Våra barn fick dagen med oss dela De var de enda som fick uppleva det hela Hoppas ni vill dela vår glädje, Ni fanns alla närvarnde i våra hjärtan God jul! Lycka till!!'

  • Pillan

    Och varför försvann mina rad brytningar??? Jaja ni förstår nog... :)

Svar på tråden vi har gift oss i smyg dikter..någon som har något bra?