• Malain­a
    Äldre 14 Oct 17:07
    5069 visningar
    12 svar
    12
    5069

    Bröllopspar till tårtan

    Hej!
    Vi ska gifta oss i juni 2013!
    Jag har tittat på cace toppers, och hittar nästan bara blonda tjejer på alla!
    Jag har svart hår och tycker inte alls att det passar med en caketoppers där tjejen är blond
    killen ska helst också har mörkt hår!
    Bäst av allt skulle ju vara om det finns någonstans där man kan bestämma
    hårfärg och kanske ögonfärg om det skulle synas på både bruden och brudgummen!

    Någon som har något tips på ställe där jag kan hitta mörkhåriga brudpar att ha på tårtan!?

    // Malin
     


    tårta
  • Svar på tråden Bröllopspar till tårtan
  • msE
    Äldre 14 Oct 17:18
    #1

    Här kommer lite länkar där man kan leta, annars kan man ju måla om med hobbyfärg, det borde fungera.

    www.festingen.se/group.asp

    www.ultimatecakestore.se/

    www.kakburken.se/index.php

    www.lightinthebox.com/c/cake-topper_5384

  • Äldre 14 Oct 18:23
    #2

    Det funkar utmärkt att måla med hobbyfärg (från exempelvis Panduro). Så stirra dig inte blind på hårfärg, färg på brudgummens kravatt/fluga osv. Det kan du alltid fixa till om det är viktigt att brudparet ser ut som er.
    Hitta något brudpar som du tycker om annars, för annars kanske du får ett brudpar med rätt färger, men som inte alls representerar er i stil. 

  • Malain­a
    Äldre 6 Apr 09:24
    #3

    Tack så mycket för tipsen!
    Naturligtvis är det viktigt att vi gillar hur brudparet ser ut!  

  • Äldre 6 Apr 22:23
    #4

    Kan ni inte be någon konditor göra ett par i marsipan och då försöka göra så de liknar er.

  • sagani
    Äldre 6 Apr 23:21
    #5

    Vi ska ha special-brudpar ;) så vi får våra gjorda hos en konditor. Hon gör dem i sugarpaste så de håller ordentligt. Hör med en bra konditor så kan de säkert hjälpa dig!!

  • Äldre 6 Apr 23:22
    #6

    Vet att det finns företag som tillverkar brudpar i plast till tårtan som ser ut som ni! Man skickar foton och de gör efter dessa.. Minns dock inte namnet, googla =)

  • Äldre 7 Apr 10:10
    #7
    mutuldus skrev 2013-04-06 23:22:49 följande:
    Vet att det finns företag som tillverkar brudpar i plast till tårtan som ser ut som ni! Man skickar foton och de gör efter dessa.. Minns dock inte namnet, googla =)
    Svensk hemsida eller inte?
  • Äldre 7 Apr 11:28
    #8

    Ni har inte funderat på helvita figurer? Tycker att det finns en hel del fina att välja på där och då behöver man inte tänka på hur de färgmatchar. För det förstår jag att man vill att de ska göra, det ska ju inte kännas att det är ett annat brudpar som står på tårtan.
    Ett exempel på en helvit cake topper:


    Vi  kommer själva att köra på legobrudpar . Vi fick det i förlovningspresent och det fina är att man kan själv variera dem så mycket man vill. Det ingick i paketet tre olika hårfärger till bruden men sen så har vi fullt med lego här hemmasom vi kan variera med. Bland annat ingick en hatt till brudhummen som vi tänkte byta mot hår som matchar min fästman och så vidare. 

     

  • Carina­10
    Äldre 7 Apr 12:14
    #9

    Sök på egendesignade caketopper.

    Vi beställde och betalade en via........... www.lightinthebox.com.........

    MEN vi har inte fått den ännu trots påtryckningar som företaget inte bryr sig om!!!

    Men nu ska jag kika på.. www.myheart.se och även på något som heter... festingen o hoppas att deom sänder varorna!

  • Amandi­zzen
    Äldre 10 Apr 10:34
    #10

    Jag köpte på Panduro. Fanns blond eller brunhårig tjej. Jätte billiga, 58:-

  • Äldre 10 Apr 12:40
    #11

    Vi hade problemet att finna ett par där båda är blonda, men efter timmars googlande hittade vi den perfekta och beställde den :)

  • Malain­a
    Äldre 15 May 19:16
    #12

    Vi har hittat ett par i plast, genomskinligt som vi tycker jätte mycket om:) så vart det!
    Eller ja än är det ju 45 dagar kvar men:)
     

Svar på tråden Bröllopspar till tårtan