• javas

    Kan jag få se din rundbukett?

    Jag har gjort mitt val av brudbukett och det kommer vara en rundbukett.
    På den bild jag har att gå efter är buketten ganska stor. Den innehåller ca 30 rosor.
    Jag tycker det blir lite för stort och på den hållare som fanns i blomsterbutiken fick det plats max 20 rosor.
    Jag har svårt att föreställa i huvudet vilken storlek buketten kommer få.
    Kan inte ni visa mig bild på er bukett och skriva ungefär hur många rosor/blommor den innehöll?
    TACK {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Kan jag få se din rundbukett?
  • Sara1991

    Hej :) ska du ha en rundbunden bukett i hållare? Är ovanligt att man har i hållare, speciellt vid rosbuketter. Storleken beror ju på vilken sorts rosor du kommer ha, vilka har du valt ? :)

  • javas

    Jaså? Jag trodde det var vanligt o göra rundbukett i hållare?
    Jag hörde mer tre olika blomsteraffärer o de skulle göra i hållare alla tre, när de skulle vara en rundbukett med endast rosor.

  • Sara1991

    Hej ! De beror lite på vilken modell. Med en hållare så går det att få en helt annan form än när man binder för hand, formen blir som ett perfekt halvklot. Så om de är den formen du är ute efter så är det de bästa sättet. Det går att i en rundbunden bukett få en fin rund bukett men inte lika lång ned alltså i 90 grader, men handbundna är de absolut vanligaste just nu:) Jag skulle personligen avråda mina kunder från hållare om dem endast ska ha rosor för att de blir svårt att få plats i hållaren speciellt om du vill ha en så stor bukett som det låter som :) men med en lite mindre så är de nog ingen fara :)

Svar på tråden Kan jag få se din rundbukett?