• Annamo­lly
    Äldre 11 Oct 10:36
    5678 visningar
    9 svar
    9
    5678

    Letar en klanning som INTE ar av "graddbakelse" modell???

    Mitt brollop ar den 22a Juni. Problemet ar for mig att jag inte vill ha en "graddbakelse" klanning med korsettliv och stor kjol alltsa i denna stilen:

    http://www.dolphinvillacare.com/wp-content/uploads/2011/09/3.jpg

    Inget ont om sana klanningar, dom ar jattefina pa andra, men dels ar det inte min stil och dels ar min kroppsform smal med A-kupa, ganska kurvig rumpa, och en sadan klanning skulle se helt fel ut pa mig. Det ar jattesvart att hitta klanningar som avviker eftersom detta verkar vara en extremt popular modell.

    Ar det nagon som har tips pa designers som gor klanningar mer i denna stilen:

    http://images.theknot.com/blogs/stylefile/TA_blog_DouglasHannant.jpg 

    Den ovan ar min drom-klanning, men den kostar 6000 Dollar och ar fran 2008 sa den ar bade for dyr och svar att fa tag i. Min budget ar typ £2000, alltsa ca 20 000 SEK. (Fast helst mycket mindre om jag kan!!!) Brollpet kommer att vara pa en grekisk o, ganska "rustikt" och traditionellt, alltsa inte fancy eller "lyxigt" utan mer romantiskt.

    Hittils har jag kollat pa:
    Katyakatya Shehurina
    Claire Pettibone
    YolanCris
    Jenny Packham

    Nagon som har fler tips? 

  • Svar på tråden Letar en klanning som INTE ar av "graddbakelse" modell???
  • aviman
    Äldre 11 Oct 10:57
    #1
    http://www.thevintageweddingdresscompany.com/

    Du kan ju också kolla på preownedweddingdresses.com efter inspiration till designers som gör vackra och romantiska klänningar, där kan du också fynda klänningar till billigare priser men fortfarande designer :)
  • aviman
    Äldre 11 Oct 10:58
    #2
  • Annamo­lly
    Äldre 11 Oct 11:04
    #3
    aviman skrev 2012-10-11 10:58:51 följande:
    Och jo! Johanna Johnson kanske kan vara något?
    store.johannajohnson.com/Products/Bridal%20Co... 
    Wow! tack for tipset. :)
  • Aniara­4
    Äldre 11 Oct 12:01
    #4
  • Äldre 11 Oct 20:45
    #5

    Det här är mitt absoluta favoritmärke:

    www.zetterbergcouture.se/webshop/

    Jag provade en, "Penelope", och den var faktiskt vackrare på mig än på bilden tyckte jag :) 

  • Victor­iaE
    Äldre 11 Oct 22:04
    #6

    Du kan ju kolla pa Tammam atelje i London (kikade pa din sida, och sag att du bor dar). Jag tankte fran borjan ha min klanning specialsydd (ca £1k) av Lucy som ager stallet, men sen hittade jag en Benjamin Roberts som jag foll for. Valdigt trevlig tjej som driver stallet dock, ligger precis bredvid Kings Cross, och hon lyssnar pa exakt vad du vill ha, och designar och syr hon klänningen darefter.

  • Victor­iaE
    Äldre 11 Oct 22:05
    #7

    Oppps... glomde att posta en lank. Har kommer den!

     www.tammam.co.uk/

  • Annamo­lly
    Äldre 13 Oct 18:39
    #8

    Bra forslag allihopa, tack sa mycket! :) The search continues...

  • Äldre 21 Sep 18:13
    #9

    Hej! Johanna Johnson klänningar är fantastiska. Kolla också Jenny Packham och Justin Alexander. Tipsar om sidan stillwhite.com :) Det är använda klänningar men oftast väldigt fina märkesklänningar av olika slag.

Svar på tråden Letar en klanning som INTE ar av "graddbakelse" modell???