Sy in en klänning en storlek??
Går det att sy in en klänning en storlek och få det något sånär snyggt? Vet någon vad en sömmerska tar för att göra det?
Går det att sy in en klänning en storlek och få det något sånär snyggt? Vet någon vad en sömmerska tar för att göra det?
Hej!
Jag fick göra de 2 veckor innan mitt bröllop i sep då jag hade gått ner lite mer än vad jag hade tänkt mig. Hon sydde in den 2 strl och flyttade axelband och man ser ingen skillnad från innan :) Så resultatet blev jättebra!!!
Jag bor i Göteborg:)
Om det är mycket broderier på så är det mycket svårare.
Generellt svar: Ja. Det går.
Sen finns det saker som försvårar eller som gör att klänningen inte längre kommer se precis likadan ut.
Som exempelvis när det är broderier som sitter över sömmarna. Om man sprättar upp en söm då så kommer ju broderiet att ändras oavsett om man tar in eller ut klänningen. Det säger sig ju självt.
Vad det kostar.
Tja allt mellan 500 och flera tusen.
Det beror på vart du bor, vilka skräddare du har att tillgå, hur klänningen ser ut osv.
Det går inte att ge ett bra svar på helt enkelt, det måste du höra med en skräddare/ sömmerska nära dig.
Jag får nog chansa. Prata med en sömmerska först och hoppas på att det går att göra ganska snyggt i alla fall.
Ja det är nog bäst det
Lycka till