• sanon

trådbollar gjorda på ballonger???

Hej. Hur gör man såna där "trådbollar" som man gör över ballonger. Man blöter trådar eller nått i något blött material & låter det torka som man kan använda som dekoration i taket bl.a. hur gör man sånna, vad använder man att linda med & vad är det för vätska?? Hoppas någon förstår vad jag menar

• Svar på tråden trådbollar gjorda på ballonger???
  • Sophie205
    Använder man inte tapetklister? Eller är det när man gör papier mache(stavas det så?)?!
  • weareone

Jag är ganska säker på att man blöter garn i tapetklister och snurrar på en uppblåst ballong. Alt att man snurrar på garnet, och sedan penslar med tapetklister... Borde gå att googla, youtubea på ! :D

• suzzi

På mitt arbete så gjorde jag garnskålar med barnen. Det var garn som jag lade i tapetklister och som sedan slingrades ned över en plastburk. När all var torkat togs burken bort. Jag hade klätt in burken i plastfolie för att det skulle lossna lättare. Min tanke nu är att det kanske behövs på ballongerna med så att ev ballongrester inte syns så tydligt (förmodar att ballongen inte ska vara kvar). Tänk på att torktiden kan vara lång. Har du ett torkskåp så kan det användas, tänk bara på temperaturen så ballongen inte spricker förrän det är torrt.

Lycka till!

• sanon

Hur lång torktid, några timmar några dagar? Tack för svaren

• suzzi

Torktiden är beroende på hur mycket klister och hur mycket garn. Du får räkna dagar och inte timmar, men kan inte säga hur många dagar. Har du ett rum som du kan få/ha extra varmt så hjälper det till, typ torkrum eller bastu.

• CoG

På mitt jobb anv snöre/ band av papper som man kan köpa på rulle, och sen tapetklister och ballong.

• sanon

Gjorde detta ikväll, kommer inte göra om det. Klibbigt som faaaan!!

Svar på tråden trådbollar gjorda på ballonger???