Hjälp med lokaler i/runt Västerås
Som rubriken lyder... Stort HJÄLP, vilket är utbudet?
Som rubriken lyder... Stort HJÄLP, vilket är utbudet?
De flesta kyrkor runt om stan har bygdegårdar eller liknande som går att hyra. Vi var i Tegnérmatsalen på vår fest, den ligger mellan ICA Ettan och E18. Hahrska palatset är en större lokal. Det finns några restauranger som funkar bra. Beror sig helt på vad du söker för lokal..
Hej Pörcy! Hur va Tegnérmatsalen? Lokal och mat? Har den på listan :) Vi ska gifta oss borgligt eller att vår präst gör det på annat håll än kyrkan. Vill va centralt så gäster kan ta sig lätt utan bil. Restauranger finns det ju gott om, och har några favvo men lokaler för catering verkar vara svårare centralt. Alla tips är välkomna :) stort GRATTIS till ditt bröllop!!!
Vi tycker Tegnérmatsalen är toppen och vi anlitade Peter som har lokalen även till maten. Vi såg läget och möjligheterna att utforma lokalen som vi ville som de största fördelarna! De flesta bor ganska centralt eller har iaf lätt att ta sig därifrån och det var ett klart plus. Sen ville vi ha en särkild uppställning på borden och då kunde vi inte vara nånstans där det finns pelare så då gick många av bygdegårdarna bort också. Peter sa att det aldrig var nån som hade ställt borden som vi gjorde men han uppskattade en ny idé! Sen var maten toppen!!! Och han är otroligt lätt att ha att göra med! Så jag rekommenderar honom och lokalen mycket varmt! Lycka till!
Vi ska gifta oss i Ängsö Kyrka och ha middag och fest i Kungsbyn.
Pörcy -är det mycket man behöver smycka i lokalen??
Kotthare - i bygdegården eller i ladan? Och GRATTIS till din stundande dag!!
Okey :) Har hört att det varit riktigt lyckade fester där ;) Får jag fråga om pris? (behöver inte säga om du inte vill) Äter ni där eller catering eller lagar själva? Alkohol? (tänkte eftersom restaurangen finns där)
Nej, det tycker jag inte. Han har några svarta och vita bollar i taket. Och några kristallbollar. Gå in på hans hemsida dinvanvidspisen.se och kolla galleriet. Beror sig väl på vad man vill ha men jag tycker att det duger alldeles utmärkt med att bara dekorera borden.