• lillama

    dansen! hjälp!!

    Jag vill dansa valsen men sambon vill inte, bara för att vi inte kan.

    Hinner man lära sig på 15dagar?

    Eller ska man göra en "spex vals"?

    TIPS SNÄLLA!!!

  • Svar på tråden dansen! hjälp!!
  • maxmamma

    vill oxå dansa brudvals men sambon kan inte vals, han tycker vi kan dansa sen till annan musik på festen men jag kan varken bugg eller foxtrott Gråter

  • maxmamma

    tja inte så svårt att lära sig vals så det kanske går att lära sig på lite drygt 2 veckor

  • lillama

    vi får övertala dom tillsammans.
    ingen av oss dansar annars. ingen kan.. ja kan grunderna till vals..
    men fundera på att spexa till de, de e tufft.

  • Nikkita

    Det finns lite klipp på youtube där man kan lära sig på egen hand. kanske något att prova iaf Glad
    ">




    ">




    ">



    Nu kunde inte jag få ljud från datorn så vet inte om just dessa är bra. Men det är bara att söka så hittar man en massa! 

    Lycka till Solig 

  • MatildaMattias

    Men måste ni dansa just vals då? Vi tar en vanlig tryckare ;)

  • Brudiframtiden
    MatildaMattias skrev 2012-10-07 04:18:26 följande:
    Men måste ni dansa just vals då? Vi tar en vanlig tryckare ;)
    Ingen av oss kan heller dansa vals..så vi tänkte också ta en tryckare....
  • Cissi

    Min blivande vill inte dansa alls. Han har aldrig dansat och han vill helst slippa även denna kväll.

    Men då vi båda tränar uppvisningskampsport funderar vi lite på att köra nått sånt istället.
    Vi har vart tillsammans i 10år och aldrig bråkat så vi tänkte - varför inte ha en fight på bröllopet. =)





    Men istället för att avsluta med att döda varandra tänkte vi fånga varandra i ett grepp och kyssas...tror det kan bli coolt. Å så slipper ju han dansa =P

  • TheD

    Vi dansade vals. Jag är dansare och maken är det stelaste kylskåpet som finns ;) Men det gick...sen att jag fick styra lite och ha koll på karln är ju en annan sak ;) Han avskyr att stå i centrum, prata inför andra osv och jag är van att stå på scen haha


    Klart det går men det gäller att man tränar hemma lite varje dag och inte bara två gånger på en dansskola ;) Ta hjälp av någon som kan i familjen eller t.ex. youtube.


    Spexvals är inget jag någonsin har gillat.


     

  • javas

    Många kör en vanlig tryckare. Det funkar väl lika bra? Hur många dansar vals nu för tiden? Inte så många... Men jag tror du ångrar om ni inte kör någon form av dans. Vi kommer skippa de helt. Men då vill ingen av oss!

  • lillama

    Ja hoppas ja får honom till att dansa. Får väl bli tryckare. Sen spexa ut de me olika små dans grejer:)

  • Sebastiána

    Jag är usel på att dansa men till och med jag kunde lära mig valsa. Min man är jättebra på olika danser och övade med mig några gånger innan bröllopet. Vals måste vara den lättaste dansen man kan dansa, efter vanlig tryckare såklart.

Svar på tråden dansen! hjälp!!