• Lycka03

Inte smutsa ner sig vid fotografering innan vigsel...

Ni som fotograferats innan vigsel hur har det fungerat?

Vi ska fotas innan och jag är rädd att smutsa ner klänningen. Vi fotas ute och kommer ev förflytta oss lite (då pratar vi gå några meter) för att få olika foto.
    Det bölta och fuktiga höstväder som råder är kanske inte bästa förutsättningarna.

Har ni några tips?

• Svar på tråden Inte smutsa ner sig vid fotografering innan vigsel...
  • mariannesv

Har samma funderingar, ska gifta oss om 1 ½ vecka...

Funderar på att ta med en picnicfilt eller något att stå på, så får man försöka gömma den under klänningen så gott det går. Evt photoshoppa dit lite gräs efteråt.

Funderar även på att ha på mig andra skor, klänningen är så pass lång att jag inte tror det kommer synas. Känns tråkigt att lera ned mina vita brudskor redan innan!

• Lycka03

Jag kommer gå i gummistövlar och ta på mina vita skor bara precis när fotot ska tas och byta så fort jag ska gå.
    Det var fotografens tips att ta de vita brudskorna med sig i en påse och inte på sig.

• Tokig

Det tips jag har fått är att ta med ett lakan och stå på. Det är ju vitt så det syns ju inte på bilderna sen. På så sätt kan ni ta fina bilder även om det är lite blött och tråkigt ute.

• Pyttsan

Ha minst en assistent med och se till så att du, brudgum och assistenten har tvättat händerna innan! Och sen lite handdukar att stå på eller lägga under där det ev behövs. En vit, ren handduk, fuktat med rent vatten för att ta bort ev dammfläckar är toppen också. Glad 

Men nummer ett är en assistent! 

• 1700tal

Sen är det nog bra att acceptera att klänningen kommer bli smutsig. Det spöregnade på vår dag och Innan kvällen kom var klänningen knappt sig lik. Folk som ser den på galgen idag blir förfärande över hur "förstörd" och skitig den blev. Men grejen är att det överhuvudtaget inte syns på en enda bild, där ser den perfekt ut överallt.

• CoG

Då man förflyttar sig och gåromkring kan man ju lyfta klänningen för att hålla den så ren som möjligt och sedan släppa ner den då man står på rätt ställe.
    Släpen kan man väl hänga över armen om det är långt om ingen kan hålla upp det åt dig.

Sitter man ner på några kort är det ju bra att ha med ett lakan at lägga under.

Och det kan ju bli en härligt solig dag om ni har tur så att det inte är tokblött ute och så att höstfärgerna kommer till sin rätt!

• Hoffsennanen Tottoplex

Vi vill gärna fotograferas i en bok skog...dock har vi nu funderat på hur fasen de ska gå om det är lika blött som det är nu...tänk om man ramlar???? Största skräcken...

Svar på tråden Inte smutsa ner sig vid fotografering innan vigsel...