• FruNovember

    Hjälp! Alkohol eller inte?

    Jahapp.. Vi gifter oss klockan 13:30, vi blir cirka 55 personer i kyrkan, och på bröllopsfika direkt efteråt.. Man måste åka bil till lyrkan, så någon i varje sällskap behöver köra.. Brudskålen- ska vi ha bara alkoholfritt eller både och? Det blir ju ingen mer alkohol under fikat, men till middagen för oss och de närmsta 20 blir det ju dryck till maten senare under kvällen.. Vad tycker ni, hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Hjälp! Alkohol eller inte?
  • eml33h

    Skumpa är ju alltid välkommet, och ett bröllop är ju alltid nåt att fira!
    Jag skulle ha valt både och.

  • TheD

    Brudskål - med eller utan alkohol då vi hade barn på bröllopet och sen var all annan dryck alkoholfri.

  • Chicita

    Jag tycker om valmöjligheter.
    Så vi hade både brudskål med och utan alkohol och sen köpte vi in alkoholfritt vin och öl till maten för att vi visste att några säkert skulle köra bil och att några ammade eller var gravida. Men bara för att flera körde bil så tyckte vi inte att alla andra också måste vara nyktra så vi hade ju vanligt vin och öl också. Vi bjöd också på avec till kaffet.
    Och om en förälder inte vill att deras barn är i närheten av alkoholdrickande vuxna (även om det går städat till) så kunde dom ju lämna barnen hos barnvakten resonerade vi Glad 

  • Mala

    Att skåla i skumpa tycker jag är en trevlig valmöjlighet. Sen kan ni ju köpa en lite lyxigare alkoholfri variant också. 

  • FruNovember

    Tack för all input tjejer! Vi kör på både och, det är så bra att ha bt när man blir sådär lite kluven.. Tänkte ha Chapel Hill eller Billabong som alkoholfritt alternativ..

  • TheD
    FruNovember skrev 2012-10-03 20:46:48 följande:
    Tack för all input tjejer! Vi kör på både och, det är så bra att ha bt när man blir sådär lite kluven.. Tänkte ha Chapel Hill eller Billabong som alkoholfritt alternativ..
    Chapel Hill är god! Den är faktiskt godast som alkoholfri ;)
  • FruNovember

    TheD; Gillar också den, både jag och sambon är "nykterister"- vi hade den på nyår, riktigt festligt!

  • TheD
    FruNovember skrev 2012-10-04 11:13:48 följande:
    TheD; Gillar också den, både jag och sambon är "nykterister"- vi hade den på nyår, riktigt festligt!
    Plus, en fin flaska ;)
  • Pertinax

    Billabong är också jättegod :). Vi hade den som brudskål och blandade med rabarbersaft.

Svar på tråden Hjälp! Alkohol eller inte?