• Hoffsennanen Tottoplex

    Någon som beställt från Suitopia?

    Kollat in deras sida och det ser ju jättebra ut och låter ju bra!
    Men någon som har beställt oss dem? 

  • Svar på tråden Någon som beställt från Suitopia?
  • sannasofia

    Vi beställde min mans kostym från Suitopia. 

    Det tog lite längre tid för den att komma än vad de sagt från början, men det har varit bra kommunikation och lätt att få tag i ägarna så det var inga problem.

    Tyget och skärningen på kostymen var jättesnyggt, dock  var byxorna mycket för stora i midjan och kavajen hade på tok för långa ärmar. Kan jag verkligen ha mätt  fel?? hmmm... så jag rekommenderar att man går och mäter sig hos en sömmerska/skrädddare så att det blir ordentligt mätt!

    De hade iaf en bästa passformsgaranti så vi lämnade in kostymen hos en sömmerska som ändrade problemen, det kostade 600 kr och vi fick tillbaka 500 av Suitopia.



     
  • Hoffsennanen Tottoplex

    Tack för ditt svar!
    Ja det är ju lite sådär det där med måtten! Men har mailat dem och de har möjlighet att sy upp en sån kostym min sambo vill ha så ja...det är frågan bara om man vågar  

  • Idian

    Min man beställde också sin kostym från Suitopia.


    Kostymen i sig är jättefin men vi är inte riktigt nöjda med servicen ... Kostymen var mycket försenad, men detta fick vi inga besked om från Suitopia. Det var inte förrän vi själva kontaktade dem som fick vi reda på att det uppstått förseningar. Dumt var att vi väntade ganska länge med att kontakta dem (i tron om att kostymen säkert snart skulle dyka upp) för det var verkligen på håret att vi fick kostymen i tid (två dagar innan bröllop).


    Min mans byxor var också mycket förstora och vi fick lämna in dem hos en skräddare som lätt kunde fixa till det.


    Så vad jag kan säga om Suitopia är: jättefina kostymer men sådär service. Beställ kostymen i GOD tid OCH meddela Suitopia vid beställning vilket datum ni senast måste ha kostymen. Då funkar det säkert bättre. Lycka till!

  • Hillevi H

    Hmm.. Vi har också funderat på Suitopia. Hur långa förseningar talar vi om här? Veckor? Månader?

  • Hoffsennanen Tottoplex

    Mailade dem och fick jättebra och snabbt svar där i vilket fall

  • Idian
    Hillevi H skrev 2012-10-03 12:37:30 följande:
    Hmm.. Vi har också funderat på Suitopia. Hur långa förseningar talar vi om här? Veckor? Månader?

    Den handlade om veckor i vårt fall, runt 3 veckor. Som i och för sig hade blivit längre om vi inte själva kontaktat Suitopia och undrat vart kostymen tog vägen...


     


    Vi har i efterhand i våra kontakter med Suitopia fått reda på att de vill att man meddelar dem vid beställningen om det är så att man har ett speciellt datum då man senast måste ha sin kostym, vilket ju såhär i efterhand låter helt rimligt. Detta skulle vi kanske själva tänkt på, men det är lätt att vara efterklok. Vill också skriva det att så fort Suitopia fick kännedom om att det började brinna i knutarna skickades kostymen nästan omedelbart från skräddaren till oss (vilket i sig tog ytterligare en vecka, bara leveransen).


     


    Jag rekomenderar alltså Suitopia, men höjer en varningens finger för att leveranstiden på 2-4 inte riktigt stämmer.

  • Hillevi H

    Tack för upplysningarna! Bra att veta med leveranstiderna, så kan man planera utifrån det och vara tydlig från början!

  • Sassabrassamandelmassa

    Hej. Vi var jāttenöjda med dem. jag frågade dem on lveranstider och de sa att de vanligtvis levererar på 3 vector men att det tar lite längre under högsäsongen, dvs April- aug. Much Sara

  • Nephele

    Vi beställde också därifrån, och var också sena med att meddela vårat datum, så det blev lite stressigt men de han skicka det i tid. Dock beräknades sen leveransdatumet inte förrän EFTER bröllopet! Men med en del samtal så lyckades posten leta reda på kostymen och leverera den till oss kvällen innan bröllopet. Dock hade vi mätt fel (vilket jag hela tiden oroade mig för), så både ben och ärmar var för korta :S. Byxbenen sprättade vi upp/lade ned, kavajen letade vi fram en gammal som trots allt passade, dock aningens olika nyans på tyget dock. Så lite synd att vi lagt ut de pengarna på något som inte riktigt blev :S.

    Min rekommendation är att beställa i god tid, meddela senaste datum, var noga med måtten! (se till att mannen har skjorta och byxor som sitter bra på sig vid mätningen), och om möjligt beställ en provbit på tyget, inte alltid så lätt att se rätt nyans på datorskärmen. Tycker de har bra priser, och bra att man själv kan "designa" kostymen. Så ha detta i åtanke, och kör på!

  • Sassabrassamandelmassa

    Hej. Noterade på väg hem ifrån jobbet att Suitopia hade öppnat en butik på Tegnergatan i Stockholm. Kikade in genom skyltfönstret ch det stod att an kunde ta sina mått där och det var fullt med västar och kravatter. Mvh Sara

Svar på tråden Någon som beställt från Suitopia?