• IsabelleNygren

Snälla tjejer hjälp mig! vilken ska jag ha?

Jag har så himmlans svårt att bestämma mig för vilken klänning jag ska ha. Jag är normal i storleken med smal midja och breda höfter, små bröst. Problemet jag har är att jag har breda axlar och tjocka armar, så jag vill inte att dom ska framhävas därför vet jag inte om jag skulle passa i en armbandslös klänning? eller vilken model?
    sen kan jag inte bestämma mig för om jag ska ha släp eller golvlång klänning. Vad tycker du är finast? den klänning jag tittat på denna.

• Svar på tråden Snälla tjejer hjälp mig! vilken ska jag ha?
  • IsabelleNygren

Det är till nästa sommar. 1 Juni

• Magenta

V-ringat gör att mindre bröst ser mindre ut men det är annars en smickrande modell så det berorpåvad du tycker är viktigast att framhöja/dölja

• Fremm

Jag tycker den va jättevacker både i ryggen och i dekoltaget... jag har själv samma figur som du beskriver och vill inte ha helt armbandslös... utan jag har valt samma typ av v-ringning men med fluffigare kjol. Tror den kan blir jättefin till den figur du beskriver... jag fyller inte riktigt ut min klänning vid bysten så jag får ha en bättre push up för att det ska bli lite "cleavage" :)

• sommarvinter

Jättefin klänning! Tror att den kan fungera bra till din kroppsform!

• Kotthare

Alldeles för urringat för min smak. Passar si inte i kyrkan, tycker jag. 

• BlåAugustibröllop

För urringat? Alla klänningar utan ärmar är ju mycket mer passande i kyrkan?!
    Men, men...
    TS, jag gissar att du inte har varit och testat klänningar i butik. Gör det! Ta med smakråd - mamma, vännina, ja, vem som helst som kommer vara ärlig...
    Jag tyckte också att armbandslös klänning skulle få mina armar att se större ut, men så var det ju faktiskt inte. Det blev tvärtom - armen blev smalast i armbandslöst och i i sånna där ärmar som täckte armen. Den blev som "störst" i v-ringat.
    (Ta ingen hänsyn till klänningarna på bilderna, det var olika ärmar som jag ville visa)

• BlåAugustibröllop

Förresten, ifall det inte spelar någon roll för dig om du ska ha släp eller inte - så ha inte det. Det blir mycket lättare att röra sig!

• IsabelleNygren

Tusen tack för era svar!! Jag avvaktar nog och går och provar ut en modell som passar mig :) tack för tipsen blåaugustibröllop!

• emjn

ett tips är att du provar. jag hade helt bestämt mig att köpa i från jenjenhouse. men så ville jag ändå åka ut o prova. sen hitta jag en annan, en modell jag inte hade tänkt, men det var bara jag =) 

Svar på tråden Snälla tjejer hjälp mig! vilken ska jag ha?