• JennyK

Lokal med sjötomt eller trädgård?

Min sambo och jag ska gifta oss i sommar, vigseln ska inte äga rum i en kyrka utan vi hade tänkt oss i en trädgård eller vid vattnet (och hoppas innerligt att vädret är fint!) har någon bra tips på lokaler i Stockholm och Stockholmsområdet?

Drömmen är ett slott eller herrgård vid vattnet! ;)

• Svar på tråden Lokal med sjötomt eller trädgård?
  • Sara1991

Hej :) Ett underbart ställe är Taxinge slott som ligger söder om stockholm. De är en superfin Herrgård som ligger precis vid vattnet och med stora fina parker runt om. Jag har jobbat där under flera år och älskar stället :) Salongerna är helt underbara och atmosfären och naturen fantastisk, absolut värt en titt :)

• JennyK

Tack! :D Det ser hur fint ut som helst! Mailade dem precis!

• Sara1991

Åh vad roligt, kommer bli hur fint som helst :D När jag någon gång kommer att gifta mig så kommer de absolut att vara där, så fin natur och atmosfär :D

• Franka

Vi gifte oss för 5 år sedan i Kungliga Borgen. Ett litet rosa minislott uppe på en höjd med borggård och trädgård mitt på Gärdet/östermalm. Vi hade 90 gäster. Magisk plats, magisk utsikt! Vi vigde oss i Gustav Adolfs kyrka ett stenkast därifrån. Men vi erbjöds att gifta oss på platsen. Då var det kuvertpriser och de ordnade allt. Nu är det nya ägare och man får ta med egen dryck. Rekommenderas! kungligaborgen.com Lycka till!

Svar på tråden Lokal med sjötomt eller trädgård?