• teddy
    Äldre 24 Sep 21:53
    3407 visningar
    12 svar
    12
    3407

    Vad betalade ni för er tårta?

    ... Och var det värt det?
    Är mitt inne i ett tårtdilemma nu och behöver lite råd...

    Och hur mycket anser ni att en utkörning är värd? Hur mycket kan man egentligen betala för att slipa att själva ordna med hämtning av tårtan?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-24 21:53
    *slippa

  • Svar på tråden Vad betalade ni för er tårta?
  • teddy
    Äldre 25 Sep 17:19
    #1

    Finns det ingen som vill dela med sig?

  • Äldre 25 Sep 17:26
    #2

    När jag gör tar jag 35 kr per bit och när jag hade mitt företag tog jag från 40kr per bit och upp. Så allt beror ju på hur mycket du vill betala och så. Men tänkt på att det är ett hantverks arbete och tar tid :) köra ut beror ju på hur långt man ska köra. Hoppas du hittar något bra.


  • Joso79
    Äldre 6 Oct 04:46
    #3

    Vi anlitade Chokladfabriken och deras priser finns på deras hemsida (kommer inte riktigt ihåg). Vi tyckte väl egentligen inte att någon tårta är värd 4000:- men insåg rätt snabbt att priserna låg däromkring så fort man nämnde prefixet "bröllops" så vi accepterade det. Tårtan var vacker!


     


    Lycka till!

  • frida o björn
    Äldre 6 Oct 07:28
    #4

    Vi har hittat ett konditori som tar 28 kr biten, de var billigare än alla andra i den staden.

  • 1700ta­l
    Äldre 6 Oct 09:00
    #5

    Vi gav 4800 kr för vår tårta (53 kr/bit). Utkörningen fixade cateringfirman, de svängde förbi och hämtade den för de hade plats i sin skåpbil. Annars hade det nog gått på nån 500-ing.


     


    Värt det? Nä... Visst, den var jättesnygg och matchade mealjongmönstret på inbjudningarna osv. Men personligen tyckte jag inte den var god. Men nu tog vi tårta istället för efterrätt och tänkte då att vi kunde kosta på det dyraste hon hade. Men nä, hade nog kunnat mkt billigare undan utan att det hade minskat på "finfaktorn".

  • Burre
    Äldre 6 Oct 09:01
    #6


    Vi hittade ett ställe som tog 18kr biten!
    Detta utförande ska vi ha, fast för ca 70 personer, utan alla volanger o skit :)
    Vi ska ha riktiga blommor på i stället och sen "mini" vimplar som cake toper...

  • Äldre 6 Oct 09:49
    #7

    Vi betalade 55kr /bit. Jag tyckte att det var värt det, hon gjorde ett fantastiskt jobb med tårtan. sedan betalde vi 300 kr för utkörningen. 

    Jag ville inte ha "vanlig" botten utan en kladdkakebotten. Det blev hallonmousse, sen sockerpasta över tårtan (jag gillar inte marsipan).  

    Den godaste tårta jag någonsinn ätit Solig 

    I priset ingick även en provsmakning där vi smakade 2 olika bottnar, 5 fyllningar & marsipan/sockerpasta.  

  • CoolJe­n
    Äldre 6 Oct 09:56
    #8

    Jag kommer att betala 20:-/ bit och hämta tårtorna själv.
    Snygga och mumsiga moussetårtor! (gillar inte SP och marsipan)

  • Sofiii­z
    Äldre 15 Oct 11:34
    #9

    Vi äter på restaurang, och vår "tårta" kommer gå lös på 85:-/bit. Men då "ingår" serveringskostnaden i priset.
    Då vi har en chokladmousetårta med marängbotten så blir de inte lätt att lägga upp fint på fat. Så våran "tårta" kommer serveras upplagd som en efterätt på ett fat, tillsammans med färska frukter och bär och en hallonsås på sidan. 

    MEN de ska göra en liten tårta till oss två som vi kan skära i för traditionens skull, och för att de ska framgå till gästerna att de faktiskt är tårtan och inte en efterrätt de får serverad. (vi ska inte ha efterrätt).

  • Sebast­iána
    Äldre 15 Oct 11:39
    #10

    Jag tror att vår tårta gick på max 20:-/bit. Vi beställde en tårta som ingick i konditoriets ordinarie sortiment (hallon och ckoklad mums!). I köpet ingick lån av tårtställning. Ni som kommer från norra Skåne kan lägga Dufanders i Kristianstad på minnet!

  • Äldre 7 Nov 17:41
    #11

    Måste hålla med ovanstående skrivare om duvanders i krisanstad, riktigt god tårtor/ bakelser och kakor och för att inte glömma dom gör allt från grunden.


  • Äldre 7 Nov 18:22
    #12

    Skönt att höra, vår bröllopstårta ska göras på Duvanders Glad Vi gifter oss på Bäckskogs slott, och betalar 100:-/person för tårta och kaffe. Då fixar de leveransen Kristianstad - Bäckaskog. Då vi inte ska ha någon efterrätt utan bara tårta efter middagen så tyckte vi det var värt det!

Svar på tråden Vad betalade ni för er tårta?