• Hoffsennanen Tottoplex

    Jacka eller liknande till höstbröllop?

    Kommit på att det kan bli lite kallt framme i oktober...så tänkte fråga vad ni som har haft lite kallare årstid haft för något på er? En kappa eller likande??
    Tacksam för svar!  

  • Svar på tråden Jacka eller liknande till höstbröllop?
  • caruba

    Har samma funderingar då jag ska vigas utomhus. (om vädret tillåter)
    Jag har faktiskt funderat på en "päls"bolero. (kommer säkert att frysa ändå)
    Och så har jag funderat lite på min medeltidsmantel som har en pälskant och en gammaldags pälsmuff.
    Har varit runt lite och letat efter något jag gillat men jag kan inte riktigt hitta något.

  • Lady Antebellum

    Jag gifter mig i december...mao det kan vara 20 minus och snö men lika gärna barmark och regn.....funderade jättemycket på ytterplagg främts till fotograferingen och kom fram till att bolero blev bäst. Då min klänning inte är offwhite som de flesta är utan vit passade inte de boleros i vitt jag hittade, de såg smutsiga ut så jag har köpt en gråbrun pälsbolero i kanin och bryter av helt.

  • msE

    såg en vit fuskpäls jacka på hm som nog skulle fungera till bröllop i kallare väder...

  • Hoffsennanen Tottoplex

    Hm...försöker undvika ngt som ser ut som päls då jag är starkt emot det...men ja...något får det bli!!

  • Chicita
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-09-22 17:09:22 följande:
    Hm...försöker undvika ngt som ser ut som päls då jag är starkt emot det...men ja...något får det bli!!
    Vad sägs om en ylle-cape eller hellång mantel?
    Den behöver ju inte vara pälskantad. Om du vill dekorera den så finns det ju jättemånga fina kantband att välja bland Glad 

    Det är lätt att sy själv också (eller tja be någon annan att sy om du inte har hållt på så mycket med sånt tidigare eller om du helt enkelt inte vill lägga tiden på det Flört )
  • Hoffsennanen Tottoplex

    Tack för tipset!! Haha...nja tror mamma får sy isf ska kolla på det tack!!!

  • Chicita
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-09-22 17:24:08 följande:
    Tack för tipset!! Haha...nja tror mamma får sy isf ska kolla på det tack!!!
    Om ni letar mönster så kan jag rekommendera medeltidsmönstret från Sofias Atelje (tror att Svarta Katten säljer dom bland annat)
  • redansagtja

    Jag var nyss på min kollegas bröllop och där hade hon en jättefin fuskpäls på sig som värmde hennes axlar när vi stog ute,det var skitsnyggt tycker jag.

  • Hoffsennanen Tottoplex
    Tessla skrev 2012-09-22 21:31:13 följande:
    www.marionmay.co.uk/id73.html Kolla speciellt hooded cap i rött längre ner på sidan. Underbar! Lite synd att vi gifter oss på sommaren så att jag inte behöver en tidstypisk caoe.till min regencyklänning.
    Åh jag älskade den! Men icke i rött!:-P Men en sån kan ju inte vara så svår heller att sy
  • zoooda

    har samma funderingar.. gifter mig 1a dec.. vädret kan va hur som.. har oxå en kritvit klänning.. det blir antingen en svart skinjacka (fejk) eller en svart pälsjacka (fejk) typ så  här.. de svåra e bara att bestämma sej :/



  • Chicita
    zoooda skrev 2012-10-12 11:29:23 följande:
    har samma funderingar.. gifter mig 1a dec.. vädret kan va hur som.. har oxå en kritvit klänning.. det blir antingen en svart skinjacka (fejk) eller en svart pälsjacka (fejk) typ så  här.. de svåra e bara att bestämma sej :/
    Om pälsjackan är kortare så ta den.

    Om du kan få något som slutar precis i midjan så kommer du att se mycket smalare ut.
    Nu är du ju inte kraftig på något sätt över huvud taget så ta inte min kommentar på det sättet Flört

    Jag tänkte mest att det kunde vara den lilla detaljen som hjälpte dig att välja Glad
  • zoooda

    pälsjackan e liite längre men den e å andra sidan lättare att sy upp.. har nog bestämt mig för den..  :)

  • Chicita
    zoooda skrev 2012-10-12 12:04:38 följande:
    pälsjackan e liite längre men den e å andra sidan lättare att sy upp.. har nog bestämt mig för den..  :)
    Det låter bra Glad
  • javas

    Jag gifter mig i Nov.
    Jag hade tänkt köpa en bolero i fuskpäls....men det är verkligen inte jag!
    Så det blev en skinnjacka i creme.
    Är supernöjd. De tonar ner det söta lite.
    Men det beror ju helt på för vad man har för stil o smak!

Svar på tråden Jacka eller liknande till höstbröllop?