• Anonym (fundersam)

    Hur mycket är ni med och bestämmer??

    Vi har nu bestämt att det skall bli bröllop. Och då sa min mor att dukningen är inget vi ska involveras i! Först blev jag lite skogstokig då jag har sånt kontrollbehov...men nu när jag väl sagt hur jag känner och hon säger att de kommer ju lägga ner hela sitt hjärta och själ i alltihop så blev jag lite lugnare. Är det fler som har det så här? Skall tilläggas att våra föräldrar betalar festen så det enda vi behöver fixa är allt som rör oss själva! Och det kan oxå vara så att min mor vill hjälpa mig då jag lätt blir stressad. Känner ngn igen sig?

  • Svar på tråden Hur mycket är ni med och bestämmer??
  • ThereseV

    Nu betalar vi iofs vårat bröllop själva så då är det väl lite annorlunda men ingen i våran släkt har lagt sig i över huvud taget, förutom när vi ber om råd och liknande.
    Hade någon annan betalat för tex festen så kan jag ju förstå om dom vill planera den också.. 

  • CoG

    Eftersom att det är vårat bröllop är det vi som ordnar allt och bjuder in till vigseln och middan.
    Jag har inte hört om att någon ska ta hand om någon del av det hela.

    Men eftersom att bygdegården bara är ett par km från mina svärföräldrar så gissar jag att dom kommer att vilja komma och hjälpa till för att ställa iordning där dagen innan.
    Och det får dom naturligtvis göra om dom vill :)

  • lovisa86

    ååå vad skönt det låter! Förstår att många vill ha det på ett visst sätt och har svårt att någon annan bestämmer eller lägger sig i. De som erbjuder sig tänker nog inte på det utan tycker säkert att det är roligt och tycker det känns bra att få hjälpa till, så det är väldigt hjärtligt :)  

    För min del så spelar maten, dekorationer och musik mm inte så stor roll och någon som vill skulle jättegärna få ta över, men ingen sådan i sikte.. Familj har inte sagt så mycket utan mer att det skall bli roligt att bli bjudna på bröllop. Så får väl göra allt själv, och jag bryr mig bara om klänningen och tårtan utöver att det blir vi :/ Och min sambo är likadan, inte så mycket åsikter om något. Och om ingen av oss har så mycket åsikter utöver en kul fest så blir det ganska svårt.. Vet inte vart jag skall börja. Jo, stolrosetter är väl fint, det kan vi ju köpa, gröna, eller orange, eller blå, eller vita..

    Så jag avundas er som får hela festen eller delar av den organiserad och uppstyrd, låter underbart!

  • Anonym (fundersam)

    Kul med respons Jag tror inte det är för att de betalar de vill göra så mycket för att de ska "bestämma". Det är bara för att de tycker att det ska gå till så känns skönt nu faktiskt för vi kan lämna inspirations bilder och säga lite hur hittat tänkt oss och så får de utgå lite från det..hoppas vi nä kommer bli kul då hela dagen kommer vara full av överraskningar och hade det blivit att vi hade fixat det mesta av allt runt om hade jag nog stressat ihjäl mig! Så nu måste jag slappna av för nu vet jag inte vad jag ska stressa med! Haha!!! Ja förutom inbjudningar och lite såna grejer runt om

  • Anonym (fundersam)

    Kul med respons Jag tror inte det är för att de betalar de vill göra så mycket för att de ska "bestämma". Det är bara för att de tycker att det ska gå till så känns skönt nu faktiskt för vi kan lämna inspirations bilder och säga lite hur hittat tänkt oss och så får de utgå lite från det..hoppas vi nä kommer bli kul då hela dagen kommer vara full av överraskningar och hade det blivit att vi hade fixat det mesta av allt runt om hade jag nog stressat ihjäl mig! Så nu måste jag slappna av för nu vet jag inte vad jag ska stressa med! Haha!!! Ja förutom inbjudningar och lite såna grejer runt om

Svar på tråden Hur mycket är ni med och bestämmer??