• sirifr­edde
    Äldre 18 Sep 16:36
    2023 visningar
    3 svar
    3
    2023

    hur kopplade ni av på bröllopsdagen

    Hej ! Skulle vilja ha ett tips hur man bäst gör sn bröllops morgon/dag avslappnad och att det inte blir kaos?

  • Svar på tråden hur kopplade ni av på bröllopsdagen
  • Äldre 18 Sep 18:09
    #1

    Det vill jag också veta Jag tror på att delegera ut "alla" uppgifter så man själv inte behöver bry sig om nåt annat än sig själv

  • purple­flower
    Äldre 18 Sep 18:23
    #2

    Nåt som jag tycker är viktigt är att räkna med att saker och ting tar längre tid än vad man tror, alltså lägg på lite extra tid när du planerar ditt tidsschema för allting du ska göra under dagen. Hellre att man har lite dötid som man kan använda till att bara ta det lugnt, än att man har för lite tid och får stressa. Håller även med om att delegera så mycket som det bara går och göra klart det mesta dagarna innan.

    Vi delegerade saker till våra föräldrar som de fixade på morgonen (vi gifte oss kl 16) och min man fick även hämta blommorna strax innan fotograferingen. Jag behövde inte göra nånting annat än att göra mig fin, blev en perfekt dag utan stress Flört

  • 1700ta­l
    Äldre 18 Sep 19:37
    #3

    Som flera sagt, delegera! Vi försökte dessutom göra klart alla förberedelser så de 2 sista dagarna innan skulle va fria (i praktiken vigda åt allt man inte hunnit innan dess ). Planera väl och i god tid MEN på själva bröllopsdagen - släpp rubbet och bara flyt med. Och ställ in er på att minst 10 saker kommer gå käpprätt åt skogen.

Svar på tråden hur kopplade ni av på bröllopsdagen