• sirifredde

    Bubbel eller mousserande

    Vad har ni för dryck till brudskålen och vad tycker ni är rimligt att man betalar ?

  • Svar på tråden Bubbel eller mousserande
  • Chicita

    Vi hittade ett "spritzigt rödvin" (enligt ettiketten) vilket i praktiken innebar mousserande.
    Jättegott, ovanligt och passade temat bättre än champagne. Dom var på "utförsäljning" på systemet också så vi betalade 45:- flaskan.

    Rimligt - kan bara ni sätta ribban på.
    För vissa är allt under 300:- flaskan bara skräp. Och för andra är allt över 70:- flaskan slöseri Flört 
    Köp något ni tycker är gott och prisvärt, oavsett om det är blandsaft, cider eller äkta champagne 

  • sirifredde

    Spritsigt rödvin lät ju kul.. Ja vi skulle vilja ha moet men de kostar ju 350 kr flaskan och vi behöver 2 flaskor

  • Chicita

    Moët är en favorit här också Glad
    Försök tänk på vad ni får för pengarna. Om det är ett starkt önskemål för er så spara ihop till dom 700:-
    Om ni får ut mer värde i vetskapen om att ni serverar något ni verkligen gillar så är värdet ju mycket mer än dom fysiska pengarna ni lägger ut. Medan något som är pengamässigt billigare kanske gör er besvikna när skålen sker även om det känns bra i plånboken.

    Så fundera över hur viktigt det är, är det viktigt så är det värt det.
    Om det "bara är en skål" så kan ni skåla med vad ni vill. ICA's cider funkar lika bra som något dyrt bubbel då om du förstår hur jag resonerar Flört 

  • sirifredde

    Min tanke är att jag älskar moet och att det är ju det lilla xtra då det är bröllop inget man dricker på en "vanlig helg"


    Chicita skrev 2012-09-18 15:53:10 följande:
    Moët är en favorit här också Glad
    Försök tänk på vad ni får för pengarna. Om det är ett starkt önskemål för er så spara ihop till dom 700:-
    Om ni får ut mer värde i vetskapen om att ni serverar något ni verkligen gillar så är värdet ju mycket mer än dom fysiska pengarna ni lägger ut. Medan något som är pengamässigt billigare kanske gör er besvikna när skålen sker även om det känns bra i plånboken.

    Så fundera över hur viktigt det är, är det viktigt så är det värt det.
    Om det "bara är en skål" så kan ni skåla med vad ni vill. ICA's cider funkar lika bra som något dyrt bubbel då om du förstår hur jag resonerar Flört
  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-09-18 15:55:47 följande:
    Min tanke är att jag älskar moet och att det är ju det lilla xtra då det är bröllop inget man dricker på en "vanlig helg"
    Då är det ju värt pengarna och alltså rimligt pris på det Glad
  • sirifredde

    Ja jag fick veta att det skulle va torra viner man skall ha innan middagen


    Chicita skrev 2012-09-18 15:57:42 följande:
    Då är det ju värt pengarna och alltså rimligt pris på det Glad
  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-09-18 16:14:58 följande:
    Ja jag fick veta att det skulle va torra viner man skall ha innan middagen
    Det behöver ni nog inte bry er så mycket om dock...
    Tror inte att någon halshugger er för att ni väljer ett sött dessertvin att skåla i om nu det hade varit mer er stil.
    Jag var på ett bröllop där dom skålade i öl (rätt fin och dyr öl, men ändå öl) för att brudparet älskade öl men hatade vin.
    Och jag har varit på bröllop där dom blandat flädersaft med bubbelvatten som skål...

    Och jag minns inte dom bara för att dom var annorlunda, utan för att det passade brudparen så perfekt Glad 
  • sirifredde

    Ja precis man får kolla runt lite det roligaste hade varit att gå på en champangeprovning =) innan bröllopet så tar man besut sen :)

  • sirifredde

    kändes lite krångligt att göra men säkert super gott


    Willow skrev 2012-09-18 16:30:17 följande:
    Helt 'off topic' - men man kan gora sin egen fladerskumpa ocksa Sag det pa ett tv program for inte sa lange sen och har aven for mig att jag sett recept nanstans i 'bloggosfaren'. Aha, har var det: www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2011/jun/01/h... Sugen pa att testa faktiskt...
  • sommar2014

    Vi kommer nog att välja ett alkoholfritt mousserande vin som brudskål. Vi dricker nästan aldrig alkohol själva och så har vi hittat ett alkoholfritt mousserande som är SÅÅ gott! Mycket godare än mousserande med alkohol i, tycker jag. Dessutom behöver man ju faktiskt inte dricka alkohol före maten, jag som är ovan blir lätt snurrig av bara lite alkohol. Flört Dessutom är ju alkoholfritt betydligt billigare.

    Till maten kommer vi nog att servera vanligt vin + alkoholfritt dock eftersom många tycker att vin förhöjer smakerna på mat.

Svar på tråden Bubbel eller mousserande