• mirre01

tips på fikabröd till efterätt

sitter och klurar på bra fika till bröllopet det ska gå snabbt va enkelt elegant men billigt jag tänkte ha 

blåbärsmuffins med glasyr & lilla hjärtan
    chokladbollar med rosa strössel för dem små
    vaniljbullar men sen då ?  

• Svar på tråden tips på fikabröd till efterätt
  • mirre01

det är ju super gott & enkelt :)

• Tokig
    mirre01 skrev 2012-09-18 12:51:06 följande:
    det är ju super gott & enkelt :)

... och fint med hjärtan :)

Jag vet inte riktigt upplägget. Ska det vara som en kakbuffé? Isåfall saknar jag någon småkaka, typ cookie, kolakaka eller nåt sånt, en "torr"kaka helt enkelt.

Annars kanske chokladmaränger? Så sjukt gott när de är lite kladdiga i mitten. http://www.coop.se/Recept--mat/Recept/c/chokladmaraenger/
    Morotskaka? Såååååååå gott! Går ju att göra som små cupcakes.

• maxmamma

vi kommer att ha muffins formad som hjärtan med lite glasyr o silvriga socker kulor på. 

vanlig bulle typ vaniljbullar, och så ska jag göra egna marränger med röd karamellfärg i och så blir det en tårta hemgjord på vårat bröllop.

tror jag spar en hel del pengar på att baka fika brödet själv och låter profssen laga maten och förrätten men gör fikabröd  o tårta själv.

Även om det blir ett "litet" bröllop så vill jag ju att maten o förrätten ska kännas lyxig men att efterrätten kan vara okej som hemgjord.

• mirre01

åh nu blir jag baksugen :) 

• Hanni

Vanliga hederliga kanelbullar tycker jag är svårslagna.. Kärleksmums är ju också riktigt gott! Och kanske en schysst Cheesecake? Som någon annan sa, ska det vara en kakbuffe vill man nog ha en "torr" kaka också, kolakakor eller syltgrottor.

• mirre01

kärleks mums har inte ens slagit mig förens nu solklart val :)

Svar på tråden tips på fikabröd till efterätt